Kategória: Aktuális.

2007-ben több újdonság is volt a pályázati kiírásban: most először lehetett nevezni olyan kampányokkal, amelyek nem feltétlenül tartalmaztak klasszikus ATL elemet, két új kategóriát hirdettek meg a szervezők: kulturális szolgáltatás és imidzs, valamint az eddigi 5 helyett 10 pályaművet auditált a független kutatókból álló bizottság.

A Balatoni nyár kampány vírusfilmje több mint félmillió emberhez jutott el és hetekig vezette a tárhelyet biztosító freeweb.hu toplistáját. A turisztikai lehetőségeket bemutató weboldal (www.balaton-tourism.hu) látogatottsága az átlagos 25 ezerről 96 ezerre nőtt a kampányt követő júliusi hónapban, így a célként kitűzött 50 százalékos növekedés helyett, 285 százalékkal emelkedett az egyedi látogatók száma.

A zsűri a következő kategóriákban értékelte a nevezett kampányokat:
Nem tartós fogyasztási cikkek – Étel, – Ital, – Egyéb, Tartós fogyasztási cikkek, Társadalmi célú kommunikáció, Pénzügyi szolgáltatás, Kulturális szolgáltatás, Szolgáltatás, Imidzs, Telekommunikáció.

A 23 díjat és a platinát összesen 25 ügynökség és 19 ügyfél viszi haza, utóbbiak közül az idei versenyben az Unilever bizonyult a legeredményesebbnek: összesen 9 pályázattal indult, s 2 arany, 1 ezüst és 2 döntőbe jutott alkotás boldog tulajdonosaként távozott a Gálaestről.

A legtöbb beadott pályázatban érintett ügynökség:
OMD Hungary Kft.
McCann Erickson Budapest Kft.
Grey Worldwide Hungary Kft.
Mediaedge:cia Hungary Kft.

A legeredményesebb ügynökségek (helyezések száma relációban):
OMD Hungary Kft.
MC Media Company Kft.
Initiative Media Hungary Kft.
Republic of Art
McCann Erickson Budapest Kft.

A legeredményesebb ügynökségek (pályázatok száma-eredmény relációban):
Insomnia Reklámügynökség Kft.
Noe’s Ark Reklámügynökség Kft.
MC Media Company Kft.
Republic of Art
hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség Kft.

Effie 2007 Díjak itt
Effie 2007 Nyertesek itt


Az EFFIE versenyről
A reklám és a mögötte álló marketingtevékenység minden vállalkozás eredményességének egyik alapvető tényezője. Az EFFIE célja az, hogy a reklámot ebben a minőségében minél szélesebb körben elismertesse.
Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért eredményt díjazza.
Elnevezése ennek megfelelően az angol "efficiency", illetve "effectiveness" kifejezésekből ered. Több évtizedes múltja, egyszerű és jól átlátható zsűrizési rendje az EFFIE-t a tökéletes marketingkommunikáció szimbólumává avatta.
A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt.
Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. Értékeléskor a kampány kreatív kivitelezését csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét veszik figyelembe.

Az EFFIE története
A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981. óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen már 35 EFFIE partner-ország csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996. óta pedig rendszeresen kiírják az EURO EFFIE díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.

EFFIE-országok
Amerikai Egyesült Államok, Görögország, Németország, Argentína, Bulgária, Kolumbia, Ausztria, Equador, Görögország, Brazília, Hollandia, Oroszország, Belgium, India, Izland,
Peru, Chile, Izrael, Kína, Svájc, Cseh Köztársaság,El Salvador, Lengyelország, Szlovákia, Franciaország,  Mexikó,  Szlovénia, Finnország, Malajzia, Guatemala, Új-Zéland, Hongkong, Izland, Magyarország, Szingapúr, Törökország

(BrandTrend)