Kategória: Aktuális.

Minden adva van, ami egy igazán jó bulihoz szükséges: Fieszta-hangulat, különleges programok és reklámfilm ínyencségek garmadája. A reklámhabzsolás Elkötelezett Hívei pedig új mozgalmat hirdetnek – több minőségi reklámfilm megtekintését és fogyasztását követelve.

A jó a jó! A rossz nem jó!
A reklám kultúránk tükrét tartja elénk: születése pillanatában még csak az eladás szándéka vezérli, de túléli eredeti funkcióját, a kreatív ötlet önálló életre kel, szárnyal, majd közösségformáló, igazi élményforrássá válik. Ezáltal a reklám kultúránk termékéből kultúránk aktív teremtőjévé válik. A reklám maga kultúrtörténetünk része, viseli az adott kor lenyomatát. Egyes reklámalkotások pedig ezen is túllépnek: a műfaj fölé emelkedve, általános kulturális ikonként emelik a reklám műfajának presztízsét. A reklám pedig napjainkra – láthatatlanul – a művészet sokarcúságát kifejező, technikai bravúrokat is felvonultató, színes világképet adó/átalakító önálló értékké válik. Az idén hetedik alkalommal megrendezésre kerülő eseménysorozat – a Reklámzabálók Éjszakája –, méltán tükrözi azt a folyamatot, ahogyan a reklám eredeti küldetése elhalványodik és önálló szórakoztató műfajként él tovább.

A reklámfilm – ez az immár több mint száz éves alkalmazott művészet –, végérvényesen felszabadította a kezdeti szájbarágós, együgyűen szoros formai kereteit: a fogyasztók napjainkban egyre kevésbé kiszámíthatóak, nem a kimondott és irányított reklámszlogenekre figyelnek, hanem sokkal inkább befogadó-társaik reakcióira, azaz közvetlenül egymásra. Ezáltal a hirdetések általános funkciói is megváltoztak: élményt és flow-t adnak, közösségeket teremtenek, a fogyasztói vélemények kifejezési eszközei. Így a mindennapos fogyasztás már rendszeres szórakoztatással társul. A Reklámzabálók Éjszakája ennek a posztmodern trendnek az egyik hazai előfutára, mértékadó képviselője, ahol a reklám iránt elkötelezett társadalom korlátlanul kifejezheti és átélheti közösségi életérzését: a reklám-hedonizmust.

A Reklámzabálók Éjszakája 27 évvel ezelőtt egy francia fiatalember (reklám) filmtekercsek iránti szeretetéből született. Ma már a világ 51 országában célt, missziót jelent, a nemzetközi reklámkultúra kiteljesítésére vágyó nagyközönség számára. Az elmúlt években a világon több mint 12 millióan kerültek a reklámfilm-nézés kultuszának hatása alá, hazánkban eddig több mint 50 ezren látták az ínyencségeket. Hiszen az este csodálatos egymásra találással örvendezteti meg a nézőket, akik a „mágikus közösségi élmény részesévé válnak”, mert a Reklámzabálók Éjszakája egy világkörüli utazásra invitál, ahol kultúrák, trendek, márkák, és arcok sokféleségeit ismerheti meg a közönség egyetlen éjszaka alatt.

A Reklámzabálók Éjszakájának minden pillanata tükrözi, hogy a reklámfilm szelleme nem ismer földrajzi határokat: az estén résztvevő több ezer ember pedig vagy tombolva éljenzi a jó ötletet, vagy porba taszítja az alkotásokat. Itt a közönség mond ítéletet. A többség szava dönt: a jó a jó! A rossz nem jó!

A Reklámhabzsolás Elkötelezett Hívei az idén új mozgalmat indítanak, melynek célja, hogy valamennyi Reklámhedonista egyként fogadja: csak jó reklámot zabálunk!

FELHÍVÁS REKLÁMHABZSOLÓKHOZ
Reklámhabzsoló Társunk! Csatlakozz! Fogadjuk együtt: csak a jó reklámot zabáljuk!

Felhívást intézünk minden elkötelezett Reklámhedonistához: november 24-én a délutáni és esti vetítésen Te is adj hangot véleményednek, tomboljunk együtt a kreativitás nemzetközi reklámgasztronómiai ünnepén, a Reklámzabálók Éjszakájának minden eddigit felülmúló buliján!

Az idei reklámdőzsölést különleges programok teszik élvezetessé!
A nemzetközi reklámfilmipar legfrissebb 600 gyöngyszemét Jean Marie Boursicot’s Nights of the Ad Eaters összeállításában tálaljuk. Bemutatkoznak a belga, svájci és a román reklámfilmgyártás remekei. Kápráztató összeállítást tekinthetünk meg a hatvanas évek olasz reklámfilmjeiből. Különleges csemegeként nagy francia rendezők (Jean Luc Godard, David Lynch, Bakhtigar Khoudoynazarov, Giuseppe Tornatore, Emir Kusturica, Roman Polanski, Wim Wenders, Robert Altman, les Frères Cohen, & Olivier Paulus) alkotásaiból készült reklámfilm- összeállítás kerül vetítésre. Az ínyencek számára pedig az ötvenes évek animációs reklámfilmjei mellett igazi kuriózumot tartogatunk: az 1921-ből Franciaországból  származó, a gázfűtést reklámozó filmcsodát.

Napjaink zamatát Guy Ritchie Madonnával készített, David Fincher ötletéből Tony & Ridley Scott produceri munkájával készült reklám-etüd képviseli, és Nicole Kidman is megjelenik a Chanel 5 imázsfilmjében.

A „retro” jegyében hazai kedvenceinkről sem feledkezünk meg: az AEGON támogatásával bemutatott filmek mellett az EVM Zrt. Retro reklámfilm- és plakátkiállításán is szórakozhatunk.

De reklámgasztronómiai meglepetésben is részünk lesz: „Politika a reklámban” címmel a 168 óra segítségével válogatjuk össze a politikai kommunikáció színes pillanatait; a VIVA TV-vel közösen mutatjuk be a „Popsztárok a reklámban” című összeállítást; a magyar sztárokkal készült retro reklámfilm ínyencséggel a hot magazin! örvendeztet meg bennünket. A desszert iránt sóvárgók számára pedig levetítjük a 2006- os Clio Award győztes filmjeit.

Az esti fergeteges partyn neves hazai underground zenekarok mellett a chillout zene és a meglepetés MC teszi forróvá a buli hangulatát. Jamie Winchester és barátai pedig unplugged-koncertet adnak. 

Ismét lesz „Reklámzabálók Kreatív Verseny”, amelyet a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével (MAKSZ) közösen hirdettünk meg, 4 kategóriában (film, sajtó, plakát, rádió). Látogass el a www.pengezabalok.hu oldalra, ismerd meg a versenyző alkotásokat és szavazz Te is a kedvencedre!

Fedezzük fel együtt régi kedvenc márkáinkat és hozzuk létre közösen a Márkák Múzeumát!
Ha környezetedben (pincében, padláson vagy lakásban, esetleg a nagyinál) találsz olyan tárgyat, reklámtáblát, csomagolást, amely már letűnt magyar márkák relikviája, kérjük, fotózd le és a képet vagy magát a tárgyat, küldd el nekünk. A beérkező tárgyakból online aukciót rendezünk. A befolyt összeg felét a beküldő kapja, míg a fennmaradó összeget – a jótékonyság nevében – felajánljuk a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat részére. A beküldött tárgyak november 1-től a www.reklámzabalok.hu/markakmuzeuma oldalon, majd november 24-én a Reklámzabálók Éjszakáján a Kongresszusi Központban egy kiállítás keretében tekinthetők meg. A tárgy-felajánlásokat a [email protected] E-mailre, vagy az EGZO Média postai címére (1022 Budapest, Csopaki utca 13.) várják.  A legizgalmasabb tárgyak beküldőit egy belépővel is megjutalmazzuk!

Ebben az évben is elindult Reklámzabálók Kvíz!
A www.reklamzabalok.hu/kviz oldalon található kérdésekre helyes válaszolók között értékes ajándékokat sorsolunk ki.

Légy Te is a Reklámzabálók Közösségének elkötelezett tagja, amelyet már az iwiwen is megtalálhatsz! Keress ránk, és jelöld be a „Reklámzabáló Brigád”-ot, legyél Te a hatezredik!
A reklámszakmával kapcsolatos véleményedre is kíváncsiak vagyunk: a www.reklamzabalok.hu oldalon található blogon és fórumon fejtsd ki Te is véleményedet!

Első alkalommal lesz az interneten is nyomon követhető a reklám-kavalkád: az Enternet Live Streaming onlineközvetítést ad a helyszíni díjátadásról, és az Éjszaka különleges eseményeiről.

Vidékről vagy külföldről érkező Reklámzabáló Társainkra is gondoltunk! Idén első alkalommal VIP-Weekend jegyet válthat bárki, mely a rendezvényre két darab VIP-belépő mellett egyéjszakás tartózkodást biztosít, reggelivel együtt 2 fő részére a Novotel Hotelben. www.reklamzabalok.hu

A 14 év alatti gyermekek ingyen jöhetnek a délutáni vetítésre, így a Családos Reklámzabálók is velünk élvezhetik a Reklámhedonizmus pillanatait.
(BrandTrend)