Kategória: Aktuális.

A magyarok túlnyomó többsége feleslegesnek tartja az éttermi költekezést, szívesen süt-főz inkább otthon. A GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből kiderül, hogy honfitársaink mintegy 80 százaléka úgy tartja, felesleges étteremre költeni és csupán 20 százalék járna el otthonról minden este vacsorázni, ha tehetné. A 30 évesnél fiatalabbak 73 százaléka szokott vendéglőbe menni, sőt 39 százalékuk havi-heti rendszerességgel. Ugyanez az arány a 60 évesek valamint idősebbek körében már csak 20, illetve 4 százalék.

A magyar felnőttek mindössze 5 százaléka jár gyakran étterembe, hogy ott találkozzon, beszélgessen ismerőseivel vagy családtagjaival. Ritkábban további 45 százalék szokott vendéglőbe menni, míg a lakosság fele sohasem jár vendéglátóhelyre, állapítja meg a kutatás. Feltárták azt is, hogy az étterembe járók fele a legutóbbi alkalmak során, fejenként általában 2 500-7 499 forint közötti összeget költött el. Ez közép-európai viszonylatban soknak számít. Nemzetközi összehasonlításban megállapítható, hogy Közép-Európában a magyarok költik a legtöbbet étteremre.

Mostantól azok a látogatók is részt vehetnek a "Legtorkosabb Vendég 2007" versenyében, akik a traveland.hu-n keresztül foglalnak asztalt a fapadosetterem.hu online foglalási rendszer éttermeibe.

A "Legtorkosabb Vendég" verseny lassan két hónappal ezelőtt indult el, melynek lényege, hogy év végén az nyerheti el a kitüntető címet, aki a legtöbb személyre foglal helyet a honlapon keresztül az ott található éttermekbe.

Külön jutalmazzák a hűséget
A traveland.hu különdíját, egy 25.000 forint értékű, két személyre szóló vacsorát, a leghűségesebb vendég kapja meg. Ez annyit jelent, hogy az a vendég nyer ebben a kategóriában, aki ugyanabba az étterembe a legtöbbet foglalja, azaz hűséges marad a kedvenc étterméhez.

A foglalásokat havonta összesíti a rendszer, melynek eredményét mindhárom honlap közzéteszi, így minden hónapnak meglesz a legtorkosabb magyarja. 2008 januárjában külön díjátadó keretében jutalmazzák a hónapok torkos vendégeit, illetve ekkor adják át a "Legtorkosabb Vendég 2007" díjat is.

Mivel az éttermek játsszák a másik főszerepet a megmérettetésben, ezért az akciót létrehozó fapadosetterem.hu és a vendegvaro.hu "A fapadosetterem.hu Legnépszerűbb Étterme 2007" elnevezéssel nekik is díjat alapított, míg a traveland.hu az akció ideje alatt a fapadosetterem.hu rendszerhez csatlakozott éttermek legnépszerűbbikét tünteti ki "A fapadosetterem.hu Legnépszerűbb Újonca 2007" díjjal. A foglalási rendszer hónapról hónapra összesíti a csatlakozott éttermekben a foglalások számát, amit szintén havi rendszerességgel közöl mindhárom honlap. Így december végére kiderül, hogy idén melyik vendéglátó egység kaphatja meg a kitüntető címet.
(BrandTrend)