Kategória: Aktuális.

Beckham a 2007. június 30-án lejáró Real Madrid-szerződését követően az Egyesült Államok labdarúgó ligájában (MLS) folytatja sportpályafutását.
Mielőtt elfogadnánk az általános vélekedést, miszerint az egyébként sem a mindennapi megélhetéséért focizó Beckham �levezetni� megy az Államokba, érdemes megnézni az MLS-t mozgató üzleti folyamatokat!

A Major League Soccer 2007-es, áprilisban kezdődő szezonjában már lehetővé vált a mez elülső oldalán is elhelyezni szponzort – az amerikai ligák történetében először! Ugyancsak ettől a szezontól kezdődően az évről évre növekvő érdeklődésnek köszönhetően az MLS mérkőzéseit négy tévétársaság rendszeresen közvetíti, jogdíjat fizetve a Ligának. A 15 millió utánpótlás korú labdarúgó példaképének, Beckhamnek a szerződtetését megakadályozó, a klubok és a játékosok fizetését korlátozó "salary cap" módosításával lehetővé vált egy-egy világsztár csillagászati honorálása – ha a csapat a "salary cap" rendszerét fenntartva, annak érvényességi körén kívül vállalja az anyagi áldozatokat. Nem véletlen, hogy a november vé-gén megfogalmazott módosítás a "Beckham-szabály" néven látott napvilágot.

Valószínű, hogy a nagy figyelmet és izgalmat kiváltó átigazolást az MLS és az Adidas – aki egyébként Beckham egyéni szponzora – között megkötött 150 millió dolláros szponzorációs szerződés is motiválta. A sportszergyártó és persze az MLS befektetései busásan megtérülnek az ikonná vált Becks szerepeltetésével. A Liga vonzereje a spanyol ajkú lakosság körében eddig is erős volt, hisz az európai foci a hispán közösségek első számú sportja. Az amerikaiak és a külföldiek figyelme is az erőteljes fejlődésnek indult MLS felé fordul.

A szerződéssel komoly anyagi elkötelezettséget vállaló Galaxy a bevételi oldalon is hasonló nagyságrendű összegekkel számol, hisz az egyik legmodernebb stadionban rendezett mérkőzések nézőszáma ugrásszerűen megnő, a klub a közvetítési jogok értékesítéséből közvetlenül is részesedik. A Galaxy a mezszponzorációban érdekelt cégek számára vonzó célponttá vált, továbbá a Beckham és a klub merchandising termékeinek értékesítéséből befolyt összegek sem elhanyagolhatóak. Néhány év alatt akár az európai élcsapatok bevételeit is elérhetik a már említett változások következtében.

Szerző:Kassay Lili (Business Group)
2006.01.17.