Kategória: Aktuális.

Összesen 11 cég csatlakozott a megállapodáshoz, hatása mégis nagy lehet. A hirdetők évi egymilliárd dollárt költenek gyerekeknek szóló televíziós étel- és italreklámokra. Az önkorlátozást bejelentő cégek költik el ennek az öszegnek a kétharmadát – írja az ABC News.

Az amerikai egésszégügyi hatóságok már 2005-ben felszólították az érintett vállalatokat, hogy tegyenek valamit az ilyen reklámok visszaszorítására. Tavaly novemberben a cégek beleegyeztek abba, hogy felére csökkentik hirdetési büdzséjüket a 12 év alatti gyerekeknek szóló hirdetéseknél, vagyis kevesebb reklámot készítenek kifejezetten nekik.
A probléma azért vált égetően fontossá az utóbbi időben, mert egy 2003-2004-ben készült felmérésből kiderült, a 6-11 év közötti amerikai gyerekek ötöde túlsúlyos. Egy korábbi, 1971-74 közötti hasonló felmérés szerint akkor még csak a hasonló korú gyerekek négy százaléka volt elhízott.
A hirdetők most a gyerekek körében népszerű karakterekkel próbálják rávenni őket az egészségesebb ételek fogyasztására. Az egészséges ételek piaca is egyre nagyobb, egyre több cég próbál ilyen termékeket gyártani. – olvasható az index.hu oldalon.
(index.hu)