Kategória: Aktuális.

Ezen állítás bizonyítása azonban a versenyjogi gyakorlat szerint a dm feladata lett volna. Csakhogy a vállalkozás nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani, hogy valóban az ő árai a legjobbak a piacon.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa elmarasztalta a dm-drogerie markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A kiskereskedelmi lánc egyes reklámjai ugyanis alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A versenyhatóság emiatt 10 millió forintra bírságolta a vállalkozást.

A GVH egy másik megtévesztő hirdetés miatt is elmarasztalta a dm Kft.-t. A társaság tavaly decemberben óriásplakátokon és akciós újságjában jelentetett meg hirdetést "Karácsonyi illatvarázs a dm-nél! Parfümök 50 százalék kedvezménnyel!" feliratokkal. A termékek régi ára alatt a versenytörvény szerint az akció kezdetét megelőzően érvényesített árat kell érteni. A GVH vizsgálata azonban kiderítette, hogy hat termék esetében közvetlenül az akciót megelőző időszakban 200-500 forinttal alacsonyabb árak voltak érvényben, mint amilyeneket a dm akciós újságjában régi árként megjelölt. Emiatt a fogyasztók a valóságosnál nagyobb árengedményt érzékeltek, ráadásul a hat termék esetében meg sem valósult az 50 százalékosnak meghirdetett kedvezmény.
A megtévesztő reklámok miatt a dm Kft.-nek 10 millió forint bírságot kell fizetnie.
(BrandTrend)