Kategória: Aktuális.

Al Gore, az Amerikai Egyesült Államok egykori alelnöke, a globális felmelegedés problémájának utazó nagykövete júniusban ellátogatott a kommunikációs szakma legrangosabb eseményére, a Cannes-i reklámfesztiválra. Gore célja az volt, hogy rávilágítson a reklámozók felelősségére és szövetségeseket találjon kezdeményezéséhez, amelynek csúcspontja a július 7-én megrendezett, világméretű Live Earth koncertsorozat lesz.
„Fogyasztói társadalomban élünk, tehát folyamatosan fogyasztunk. Ez rendben van, de próbáljunk meg arra is figyelni, hogy környezettudatosan, élhetően tegyük és segítsük a fogyasztókat a „zöld” eszme megértésében is. Mindezt nem csak általánosan, hanem saját márkáinkra vetítve is” − mondta Gore Cannes-ban.

"Nagyra értékeljük Al Gore kezdeményezését és felkérjük tagságunkat, hogy tudásukkal és eszközeikkel támogassák azt. A Magyar Reklámszövetség minden erejével azon lesz, hogy a  környezettudatos kommunikáció és ténykedés ügynökségi, megbízói és média oldalon egyaránt meghatározóvá váljon” − mondta Nagy Bálint, az MRSZ elnöke.

Az MRSZ, Al Gore kezdeményezésével összhangban, Klímaváltozás 2007 címmel rendezi meg a XV. kommunikációs konferenciáját Egerben, amely az idei évben az Art Directors Club Hungary (ADCH) első fesztiváljával is bővül. A kétnapos konferencia résztvevői a klímaváltozás kommunikációs iparágra gyakorolt hatásaival és a felmerülő megoldási javaslatokkal, technikákkal ismerkedhetnek meg.

Bővebb információ: www.reklamkonferencia.hu  
 
A Live Earth-ről
Al Gore Demokrata Párti politikus − egykori USA alelnök − kezdeményezésére a Live Aid mozgalom mintájára indult útjára egy újabb általános világproblémára rávilágítani célzott koncertsorozat, a Live Earth, mely elsősorban a mindenkit sújtó globális felmelegedésre és ennek káros következményeire szeretné felhívni a figyelmet. A nemzetközi popszakma − hasonlóan a korábbi Live 8-hez − szinte egyként állt a mozgalom mellé, több mint 100 ismert előadó csatlakozott a fellépő gárdához.
A Live Earth nyolc helyszínen, nyolc nagyvárosban − New Yorkban, Londonban, Sydneyben, Tokióban, Sanghaiban, Johannesburgban, Rio de Janeiróban és Hamburgban − kerül megrendezésre. Csak a londoni Wembleyben 17 fő fellépő várható, Madonnán kívül sokak mellett a Red Hot Chili Peppers, a Genesis, Black Eyed Peas, a Foo Fighters vagy a Beastie Boys is játszik majd. Előzetes becslések szerint közel 2 milliárdan követhetik élőben a monumentális eseményt.
(BrandTrend)