Kategória: Aktuális.

A legutóbbi felmérések szerint a szuper- és hipermarketek egyre inkább uralják a kiskereskedelmet, ők rendelkeznek például az európai élelmiszer-kiskereskedelem bevételének 61,2%-ával .
A magyar képviselő kérdést nyújtott be az Európai Bizottsághoz az áruházláncok növekvő vevői erejének fogyasztókra gyakorolt negatív hatásairól. Az élelmiszertermelők egyre inkább szinte csak egy áruházlánc, vagy több áruházlánc alkotta ún. vásárlási csoportok  közvetítésével tudnak kapcsolatba kerülni a fogyasztókkal. Ez többek között lehetőséget ad az áruházláncok számára, hogy egyre alacsonyabban vásároljanak, míg a kikényszerített árcsökkentésből a fogyasztók nem részesülnek automatikusan. 
Hegyi Gyula arra a kérdésre vár választ, hogy a Bizottság milyen intézkedéseket tervez az eddig érdemben nem kezelt probléma megoldására.  Az Európai Bizottság hat héten belül írásban köteles válaszolni a kérdésre. 
(BrandTrend)