Kategória: Aktuális.

A televíziós reklámoknak a szabályozásáért felelős Ofcom pénteken bejelentette, hogy a magas só-, cukor- és zsírtartalmú ételeket többé nem reklámozhatnak gyerekeknek szóló illetve a direkt 16 éven aluliakat célzó műsorok ideje alatt. A brit kormány így próbálja csökkenteni a túlsúlyos gyerekek számát, miután kutatások bebizonyították, hogy a reklámok jelentősen befolyásolják a gyerekek étkezési szokását.

Az élelmiszergyártók nevetségesnek és aránytalanul szigorúnak tartják az új szabályokat – közölte a Telegraph. Az egészséges étkezésért kampányolók csoportja viszont nem tartja elég szigorúnak az új szabályozást, ugyanis az nem vonatkozik két műsorra, amiket gyerekek is nagy számban néznek.

Miután a Food Standards Agency meghatározta, hogy mi számít "junk food" – nak (az egészségtelen, általában gyorsan elfogyasztott ételeket jelenti), ezentúl a gyerekek nem láthatnak cheddar sajtot, mazsolát, zabkását és az angolok nagy kedvencét, a Marmite nevű kenyérre kenhető, élesztős krémet hirdető reklámokat sem. Az érintett műsorok közt van a Simpsons, a Buffy, a vámpírok réme, a Joey és a Futurama is.
(Index.hu)