Kategória: Aktuális.

A Csoport ezzel tovább erősítette piacvezető szerepét Európában a kvantitatív médiakutatások területén. A Csoport Média Divíziója világszerte 22 országban kínál ügyfeleinek különféle médiakutatási szolgáltatásokat. E szolgáltatások a televízió, rádió, a nyomtatott média, plakátok és az internet mérésére szolgáló kvalitatív és kvantitatív kutatásokra terjednek ki.

Romániában a GfK Románia kapott megbízást 2008 januárjától a hivatalos televíziós nézettség mérésére négy éves időtartamra. Bulgáriában már 2006 vége óta a GfK Audience Research Bulgaria szolgáltat hivatalos televíziós közönség adatokat. A hollandiai Intomart GfK kutatási szerződését is további három évre meghosszabbították, a GfK Ukrajna pedig 2012-ig szóló szerződés értelmében szolgáltat információkat a televíziók nézettségi számairól. A médiatervezők és programkészítők a fent említett országokban, valamint Franciaországban, Belgiumban és Svájcban is már a GfK TV-panelben jegyzett nézettségi adatokat veszik alapul.

Mindezeken túlmenően a fejlesztések eredményeképpen Indiában, Pakisztánban és Cipruson is a GfK Csoport mérőműszereivel folyik az adatgyűjtés.

Wilhelm Wessels, a GfK Igazgatótanácsának média divízióért felelős tagja elmondta:
"Örömünkre szolgál, hogy ezen új szerződések révén tovább fejlődhetünk és tovább erősíthetjük pozíciónkat a nemzetközi televízió nézettségmérési kutatások területén. A Telecontrol mérési technológiánk sikere bizonyítja, hogy a GfK Csoport a legmagasabb színvonalú technológiával tud reagálni az egyes országok speciális piaci követelményeire. A helyi médiapiacok alapos ismerete, kutatási szakértelmünk, valamint a legmodernebb hardver és szoftver egyedi kombinációja volt eddig, és marad a jövőben is sikerünk alapja."