Kategória: Aktuális.

„Megvan az ELKA-központ címe is!!! Igen, amíg ezt írom, bármelyik pillanatban itt lehet Postman a kamerával, és aztán indulunk!!! Ha minden igaz, holnap az összes bizonyítékot a mai forgatás anyagát felpakoljuk!” – ezzel a rejtélyes üzenettel zárul a Blogteren elérhető „ELKA-Hunters” blog. A videókat, képeket felvonultató, összesküvés-elmélet paródiaként is felfogható oldal fő célja ezúttal nem a szórakoztatás volt: a blog – és a hozzá-kapcsolódó anyagok – ¬a Magyar Posta Elsőbbségi Levél szolgáltatását népszerűsítették. 
Bár nem ez az első eset, hogy egy terméket vagy szolgáltatást bloggal hirdetnek Magyarországon, a kampány több szempontból is úttörő jellegűnek mondható: a kampány fókuszában ugyanis egy darabonként összeálló történet állt, melynek a vetületei éppoly természetességgel jelentek meg a videó-megosztó portálokon, mint a vicces site-okkal foglalkozó lapokon, rádióműsorban,  vagy akár a népszerű Wikipédia lexikonban. A háttértörténet szerint 3 fiatal nyomozását követhettük végig, akik azt próbálták kideríteni, nem áll-e egy speciális alakulat (ennek a neve ELKA) az elsőbbségi levelek szupergyors kézbesítési sebessége mögött.
A kampányhoz kapcsolódó oldalakon nem csak a nyomozók („ELKA-Hunterek”) anyagai jelentek azután meg, hanem olyan képek, szövegek is, melyeket a történetbe bekapcsolódó látogatók készítettek – volt olyan felhasználó is, aki videót készített az ELKÁ-ról, ez azonban végül nem került fel a netre. A sztori játékossága és a tény, hogy egy teljesen meghökkentő szemszögből mutatta be a szolgáltatást, sokakra ösztönzőleg hatott: százas nagyságrendben születtek kommentek a blogon, illetve az oldallal foglalkozó más site-okon. A konkrét termék-kommunikáción túl a kampány a Magyar Posta innovatív image-ét is erősítette – ahogy „Pizsama”, az oldalról elsőként beszámoló szakmai blog gazdája írta: „egyenesen örülök, hogy a Posta is nyitott az új dolgok felé, és haladnak a korral.”
Az eredmények is igazolják a hagyományostól eltérő megközelítést: a már említett, a nyomozásban valamilyen formában bekapcsolódó felhasználókon túl tízezres nagyságrendű azok száma, akik „csak” fogyasztották a megjelent tartalmakat. És ami a legfontosabb: a nagy arányban véleményvezérekből álló blog-író és –látogató közönség intenzív kapcsolatba került egy teljesen tradicionálisnak tekinthető szolgáltatással – ez az, amit egy hagyományos, hirdetésekből építkező kampány aligha tudott volna elérni.
A kampányt a Kirowski készítette.

(Forrás:BrandTrend) 2007.01.25.