Kategória: Aktuális.

Megtisztelő, hogy megoszthatom Önnel tapasztalataimat a magyarországi hírlevél feliratkozó programok működéséről.
Nem a programozásról írok, hanem a kommunikációs célok megvalósításáról vagy elégtelenségéről. Miért?
Mert nap, mint nap azt tapasztaljuk, hogy a cégek hanyagul kezelik vagy teljesen megfeledkeznek erről a kiváló kommunikációs csatornáról.
Nem az a fő kérdés, hogy txt, html, Mp3 vagy videó hírleveleket küldünk. Erről majd máskor.
Nézze meg a cégnél, mit és hogyan használnak, vagy mit nem használnak!
Tehát a feliratkozó programokat az alábbiak szerint csoportosíthatjuk:

Első verzió
Állapot:
Nincs feliratkozási lehetőség.  Ez a legrosszabb.
Eredmény:
Nincs eredménye, illetve csak negatív eredménye van. Ezzel elveszítjük annak a lehetőségét, hogy kapcsolatba kerüljünk az érdeklődőkkel, nekik rendszeres időközönként használható információkat küldjünk termékeinkről, szolgáltatásainkról.
Megoldás:
Hírlevélre történő feliratkozás bérlése vagy programoztatása.

Második verzió
Állapot:
Van feliratkozás, de csak a fő oldalon és nincs visszaigazolás – elégtelen
Eredmény:
A látogatók az index oldalon sajnos általában a cég bemutatkozó anyagát, tájékoztatóját olvashatják és semmit sem találnak az aktuális akciókról. Ezeket valamilyen fel nem fogható ok miatt vagy egy akciós gomb mögé rejtik, amely oldalon már nincs lehetőség a hírlevélre történő feliratkozásra, vagy meg sem jelenítik azt, de azt elvárják, hogy a látogató vásárolja termékeiket, vegye igénybe szolgáltatásaikat.
Ha nem tájékoztatjuk a feliratkozót, hogy regisztráltuk érdeklődését, akkor ő nem tudja, csak sejti, hogy sikeres a feliratkozás, de ez a tudat bizonytalanságban tartja. Főleg akkor, ha az első hírlevél 6 hónap múlva érkezik meg, vagy soha.
Megoldás:
Minden olyan oldalra kell feliratkozási lehetőség, amely új vásárlókat, érdeklődőket hozhat a cég számára, és a visszaigazolást a Hírlevélgyár mintájára a 6-os verzió alapján „kell” megoldani.

Harmadik verzió
Állapot:
Van feliratkozás, minden oldalon és van visszaigazolás, de csak egy pop-up ablakban – kevés.
Eredmény:
Az rendben van, hogy minden oldalon van feliratkozás, de az már nem, hogy csak egy „szegény” pop-up ablakra korlátozódik a visszaigazolás. Általában ma már a böngészők többségét úgy állítják be a felhasználók, hogy letiltsa a felugró ablakokat, mert belefájdult a figyelmük a kéretlen reklámüzenetekbe.
Megoldás:
a visszaigazolást a Hírlevélgyár mintájára a 6-os verzió alapján „kell” megoldani.

Negyedik verzió
Állapot:
Van feliratkozás, minden oldalon és van visszaigazolás e-mailben, de nincs megerősítés- félmegoldás
Eredmény:
A feliratkozó örömmel nyugtázza, hogy a regisztrációja sikeres és ezt a visszaigazoló e-mailjében el is olvashatja. De! Ennél a megoldásnál bárkit tudok regisztrálni a weboldalon függetlenül attól, hogy ő azt akarta vagy nem akarta, amennyiben ismerem az e-mail címét. Ezzel sok kellemetlenséget okozhatnak másoknak és a cégnek is, mert magyarázkodni kell a kéretlen levelek eredetéről.
Megoldás:
a visszaigazolást a Hírlevélgyár mintájára a 6-os verzió alapján „kell” megoldani.

Ötödik verzió
Állapot:
Van feliratkozás, minden oldalon, van visszaigazolás e-mailben, és van megerősítés is- nagyon jó megoldás
Eredmény:
A feliratkozó ezzel a technikával biztonságosan nyugtázhatja, hogy a regisztrációja sikeres volt, és azt megerősítheti egy linkre kattintva, mely végérvényesen a feliratkozók táborába emeli őt.
A kattintás utáni visszaigazolásnál figyeljünk arra, hogy az üzenetünk tartalmazza az alábbiakat:
1. Köszönő szöveg
2. Tájékoztatás a hírlevél küldés gyakoriságáról
3. Küldjünk magunkról hasznos információt. (nyitva tartás, elérhetőség, promóció, stb.)

Hatodik verzió
Állapot:
Van feliratkozás, minden oldalon, van visszaigazolás e-mailben, és van megerősítés is, és elküldjük a legutolsó hírlevelünk, vagy ha azzal nem rendelkezünk még, akkor egy hírlevél mintát készítünk és azt küldjük el- kiváló megoldás
Eredmény:
Ezzel a technikával teljes körűen kiszolgáljuk a feliratkozó igényeit, az elküldött hírlevelünkkel nyomatékosítjuk, hogy van hírlevelünk, és valóban szeretnénk őt megfelelő gyakorisággal, használható információkkal ellátni. Ezzel építjük a márkánkat, lojalitást építünk ki a cégünk iránt, és az elkövetkezendő időben egy új vásárlót köszönthetünk, aki a termékeinket megvásárolja, vagy a szolgáltatásainkat használja.

Szerző: Arató Péter Norbert  2007.01.24.