A hazai kommunikációs szektor új ügynökségi rangsora a kreatív elismerések, a bevételi adatok, valamint a kvantitatív, szektoriális edukatív tevekénységeket felmérő kérdőív eredményei alapján rangsorolja a vállalatokat. Az Agency Toplist PR kommunikációs feladataiért januártól a DeepInsight felel.
2018 januárjában a toplista egy kvantitatív kérdőívvel kereste meg a 300 legnagyobb reklámköltéssel rendelkező ügyféloldali szakembert, akik a következő kérdések mentén értékelték a hazai ügynökségeket:
- az egyes ügynökségek milyen mértékben vesznek részt az iparág edukációjában (pl.: saját rendezvények, workshopok, szakmai kiadványok, stb.)
- milyen ügynökségi készségekkel rendelkeznek (pl.: stratégiai gondolkodás, üzleti fókusz, trendismeret, hatékonyság stb.).
A megkérdezettek több mint 70%-a kitöltötte a kérdőívet, amely a ranglista súlyozásának 20%-át adja ki. Az Agency Toplist 3 komplex mérőszám szerint rangsorolja a magyar ügynökségeket, melyek kifejezetten az ügyfelek igényeire és szükségleteire reagálnak:
- Pénzügyi stabilitás: forgalmi adatai, illetve azok tendenciája
- Kreativitás: a magyar és nemzetközi versenyeken elnyert díjak
- Edukáció és ügynökségi értékek: az ügyféloldali szakértőknek elküldött, kvantitatív felmérés eredményei alapján.
A 2017-es Agency Toplist ranglista februárban válik nyilvánossá.
(BrandTrend)