Kategória: Hír és Ügynökség.

Milyen legyen az ideális szabályozási mix? Szabályozás, társzabályozás, önszabályozás? Vagyis ki írja a szabályokat? A kormányok, és parlamentek, vagy az egyes iparágak? Mennyire meghízható az önszabályozás? Fontos kérdések ezek, amelyben a reklámipar kiemelkedően érintett, hiszen  a reklámipar élen jár az önszabályozásban, amely nem pusztán a kódex lététől, sokkal inkább a kialakított rendszertől (panaszkezelés, monitoring, előzetes véleménykérés, stb) függ. Nem véletlen tehát, hogy a Brüsszelben pénteken immár negyedik alkalommal tartott tanácskozáson az Európai Önszabályozó Szervezet igazgatója, Oliver Gray ismét fontos szerephez jutott, és a résztvevők között – többek között – az ÖRT is megtalálható.

A tanácskozást Marianne Klingbeil, az EU Bizottság titkárságának általános helyettese nyitotta “Jobb szabályozás a Juncker időszakban” címmel. A téma komplexitását mutatja, hogy a tárgyalás kiemelt témái között szerepelt a brit kiskereskedelmi, sőt a nanotechnológia ipar, és Oliver Gray mellett a civilek (BEUC – Európai Fogyasztóvédelmi Civil Szervezet, és a Greenpeace) vezetői, valamint többek között oxfordi és utrechti jogi tudósok is felkért hozzászólók voltak.

Nemcsak a téma napirendre tűzése, de napirenden tartása, és a magas szintű tárgyalások is azt mutatják, hogy az önszabályozást komolyan lehet és kell venni. A reklámipar büszke arra, hogy a kialakított és jól működő rendszere jó példát mutat – mutat rá a téma jelentőségére Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.
(BrandTrend)