Kategória: socialbranding.

A fesztiválkonferencia nyitó előadásában S. Takács András, az On The Spot tagja a huncut és korlátokat nem ismerő gyermeki elevenség nyomába eredt. Miért van ott Ferenc pápa, a Dalai Láma, vagy éppen Vásáry Tamás szemében? Miért és hogyan múlik el, hogyan dolgozhatunk azon, hogy visszatérjen és mi köze a kitartásnak a kíváncsisághoz? A környezeti szekció résztvevői a biológiai sokféleség kölcsönhatásairól beszélgettek a természet, a város és az ember vonatkozásában, illetve az optimális megújuló energiaforrások és a smart klímavédelmi megoldások kiaknázását is érintették. A gazdasági szekcióban az eleven gazdaságok mozgatórugóiról, az innovációs kultúrát megalapozó társadalmi feltételrendszerről, az egyén elevenségének, és a rendszerszintű infrastruktúrák jelentőségéről vitatkoztak a beszélgetőtársak a startup vállalkozásoktól a digitalizált mezőgazdaságig. A társadalmi szekcióbeszélgetésben hangsúlyos szerepet kapott a generációk fogalmának és szerepének átértékelődése, a digitalizáció társadalmi folyamatokat érintő hatása, illetve a kulturális sokszínűség és a vele járó kulturális intelligencia szerepe a ma társadalmában. Az egyén szerepét vizsgáló +1 beszélgetés a szülő és a nevelés nézőpontjából visszatért a gyermeki elevenség gondolatához, valamint szó volt a fogyatékossággal élők segítésén túl az olimpiai bajnokot fűtő motivációról is.

A nap során az is kiderült, hogy mindezen témák fő mozgatórugói a közösségek. Napjainkban az eleven társadalomban meghatározó, hogy az egyének olyan munkát vagy hobbit válasszanak, amit szeretnek, de talán még ennél is fontosabb, hogy hozzanak létre vagy csatlakozzanak olyan közösségekhez, amelyekkel a társadalom egészét támogathatják.

A szakmai programok mellett több mint 40 kiállító szervezet várta a fenntarthatóság ügye iránt érdeklődőket. A kiállítói térben egyszerre voltak jelen a megújuló energiára épülő rendszerek, az újrahasznosításon alapuló divattermékek, az interaktív és fenntartható tudatformálást segítő gyermekprogramok, a technológiai újítások és a trendi és innovatív megoldások. A résztvevők szavazhattak is, hogy mely kiállítók programjai nyerték el leginkább a tetszésüket. A nap végén a NEO Magyar Segítőkutya Közhasznú Egyesület, a Meixner iskola, valamint a DELFIN Díjas Jövő Öko-Nemzedéke Alapítvány csapata vehette át a legjobb kiállítónak járó elismerést.

FN_11_resztvevok

A 11. Fenntarthatósági Nap adott helyett a nyáron meghirdetett kreatív pályázat díjátadójának is. A „Te mire ugrasz?” kérdés sokakat megihletett, közülük szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat. A Kreatív kategória első helyezettje Balázs Janka Sára #metoo című munkája lett. A Film kategória legjobbjának Csorba Gergely És te ugrasz? című alkotása bizonyult. A Zene/slam kategória díjazottja a REZILIENCIA című slam lett, Smith Dia, Smith Ketlin, Farkas Cintia, Szalai Noémi, Selyem Márk, Horváth Patrik és Horváth Kristóf, Oláh Edmund Mizzo és Tóth Bálint előadásában. A dalhoz készült klippet, ami a pályázat alapjául szolgált, Chilton Flóra készítette. A nap során a legtöbb látogatói szavazatot Kollár István „A civilizáció ára” című kreatív alkotása gyűjtötte össze, így ő kapta a közönségdíjat. A nyertes pályaművek megtekinthetők a Fenntarthatósági Nap weboldalán.

A rendezvényen díjazták a sajtó azon képviselőit is, akik cikk, blogbejegyzés által, rádiós-, vagy televíziós műsor keretében foglalkoztak a fenntarthatóság témájával, munkájukkal ráirányítva a közvélemény figyelmét az életünket és környezetünket érintő kérdésekre. Az elismerést blog kategóriában Nagy Réka, az Ökoanyu blog szerzője vehette át, sajtócikk (írott/online) kategóriában Belicza Beát jutalmazta a zsűri, míg tv / rádiós / videós tartalom kategóriában Czwick Dávid riporter bizonyult a legjobbnak. A Fenntarthatósági Médiaklub és a Magyar Telekom közös sajtódíját Kutas István, a Magyar Telekom PR vezetője adta át.
(BrandTrend)

Source: New feed