Kategória: Piac és Röviden.

Admin kategória: Rövidhír.

A polgárok határozott állami cselekvést várnak azért, hogy az internetezés feltételeit Magyarországon javítsák – jelentette ki az internetről és a digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció pénteki budapesti rendezvényén a folyamat előkészítéséért és lebonyolításáért felelős miniszterelnöki biztos.

“Magyarország számára a döntés egyértelmű: az állam vagy aktívan cselekszik az internet fejlesztése és szabadsága érdekében, vagy hazánk menthetetlenül leszakad a nemzetközi versenyben” – fogalmazott Deutsch Tamás.

Hozzátette, hogy ehhez együttműködő partnerekre van szükség a hírközlési szolgáltatók, az informatikai cégek, a civil szervezetek és a polgárok személyében. A miniszterelnöki biztos arról beszélt, a polgárok, a cégek és az nemzetgazdaság számára is alapvető versenyképességi kérdés az internet és a digitális szolgáltatások igénybevétele, az állam és a piaci szereplők közös érdeke és felelőssége, hogy minél többen, minél megfizethetőbb módon, minél jobb minőségben és minél biztonságosabban vehessék igénybe ezeket.

A cél az, hogy Európa minél teljesebb mértékben használja ki az internetben rejlő társadalmi és gazdasági lehetőségeket – hangsúlyozta Deutsch Tamás, megjegyezve: egyértelműen sikerült azonosítani a konzultáció legfontosabbnak ígérkező témáit.

Ezek között említette a világháló mindenki számára hozzáférhetővé tételét, a megfizethető árú szolgáltatást, a digitális kompetenciák oktatását, az adat-, gyermek- és személyiségijog-védelmet, az e-kereskedelem biztonságát és az internetes fogyasztóvédelmet, valamint a gazdaságfejlesztéssel kapcsolatos témákat és a tartalomipar kérdéseit.

Bódi Gábor, a Miniszterelnökség infokommunikáció összehangolásáért felelős helyettes államtitkára az eseményen arról beszélt: a korábban megkezdett egyeztetésekre “simul rá” ez a nemzeti konzultáció, amelynek eredményeként ősszel elvégezhetik a területen működő kormányzati programok finomhangolását, legyen szó akár a keretrendszer, akár a prioritások változtatásáról.
(MTI – BrandTrend)