Kategória: Röviden.

Admin kategória: Rövidhír.

A szerdai kormányülésen hozott döntésekről szóló mai sajtótájékoztatón Lázár János bejelentette, hogy a reklámadó legfelső kulcsa 5,3%-os lehet a jövőben. Ebben egyelőre kevés a meglepetés, mivel a kormány korábban is jelezte, hogy egykulcsossá alakítja a reklámadót.

A piaci szereplőket továbbra is az érdekli, hogy lesz-e adómentes bevételi küszöb. Ha lesz ilyen, akkor ennek mértéke nem csak a közzétevők adófizetési kötelezettségét csökkentheti, hanem minden hazai vállalkozás saját célú reklámköltése után fizetendő reklámadót is mérsékli. Azonban, ha nem lesz nulla százalékos adókulcs, akkor az jelentős adózási, illetve adminisztrációs terheket róna a vállalkozásokra a saját célú reklámköltések után – kommentálta a hírt Balogh László, a reklámadóblog.hu szerzője.

Az adómentes bevételi küszöb nem csak a saját célú reklámköltések adminisztrációját könnyíti meg, hanem elemzői várakozások szerint a legkisebb médiatulajdonosok túlélését is biztosítaná. A legnagyobb reklámadó befizetők számára az egykulcsos adóteher mindenképpen könnyebbséget jelent.

Mint ismeretes az Európai Bizottság felfüggesztette a reklámadó sávos adókulcsának alkalmazását, ezért a változtatásokat ez a lépés is kényszeríti.
(BrandTrend)