Két időszakot vetett össze Kovács-Tóth Bettina, a Natív Hirdetés Kft. értékesítési vezetője: a bezárkózás előtti utolsó két hetet (2020. március 1-15.) és a bezárkózás utáni első két hetet (2020. március 16-31.). Adataik alapján a Natív Hirdetés Kft. partnerhálózatán futó natív kampányok CTR-e átlagosan 26,8%-kal nőtt.
A legnagyobb bővülést a gyógyhatású készítmények, az ételkiszállítás, a nyelvoktatás és online tanfolyamok, a könyvértékesítés, a lakberendezés és az építőipari ügyfelek, valamint az e-kereskedelem érték el.
A fenti kategóriák többsége nem jelent meglepetést, de a részletek további tanulságokkal szolgálnak. Különösen, ha azt is vizsgáljuk, hogy a kampányok hogyan teljesítenek a reklámblokkolót használó, azaz hagyományos display formátumokkal nem elérhető fogyasztók körében:
- Gyógyhatású készítményt forgalmazó ügyfelük kampánya a hagyományos display megjelenésekhez hasonlítva jóval magasabb, 1,26%-os CTR-rel fut, míg a reklámblokkolót használó userek körében a CTR 1,68% ezen a kampányon. Ügyfelük kreatívját kifejezetten a járványhoz igazította.
- Banki ügyfelük hitelkártya kampánya 21,7%-kal növelte CTR-jét a járvány jelen szakaszában az adblockot használók körében. Egy másik kampánya 75%-os növekedést ért el. (Kreatívcsere nélküli növekedésről beszélünk.)
- Bármennyire is furcsa volt az idei húsvét a bezártság miatt, FMCG ügyfelük átlagosan 1,47%-os CTR-t ért el kampánya alatt, a második szakaszban 11,8%-os növekedést elérve.
Akár a fent idézett, akár más kampányok esetében is az látható, hogy továbbra is megéri hirdetni, de nem mindegy, hogy milyen üzenettel célozzuk meg a fogyasztókat az új helyzetben.
A jelen helyzetben a fogyasztók nem zárkóztak el teljesen a márkáktól, de sokkal érzékenyebbek, mint egyébként. Így például az indokolatlan jópofaság, az érzéketlenség, a (hangnemében vagy formájában) agresszív kommunikáció erősebb negatív hatást vonhatnak maguk után.
A hosszabb esettanulmányuk itt olvasható: https://nativhirdetes.hu/2020/04/24/esettanulmany-koronavirus-nativ_hirdetes/