Kategória: Képes hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Képes hír.

A Down-szindróma közelgő világnapja (március 21.) alkalmából az olasz CoorDown szervezet elindította „Reasons To Celebrate” globális figyelemfelhívó kampányát, amelynek célja, hogy rávilágítson arra, társadalomként hol tartunk a Down-szindrómás emberekkel szembeni esélyegyenlőségi kötelezettségeink teljesítésében. A kampány támogatására az Umbrella készített megindító filmet nemzetközi ügynökségekkel (New York, Mexikóváros, Zürich) és szervezetekkel együttműködésben.

Coordown_Umbrella_ReasonsToCelebrate

A kampányfilm három március 21-én ünnepelt eseményt mutat be: a költészet világnapját, a tavaszt köszöntő perzsa újév napját, valamint az erdők nemzetközi világnapját. A Kiss Rudolf Péter rendezésével készült másfél perces filmben a varázslatos és örömteli pillanatokat követően az ünnepi hangulat szertefoszlik, amikor az üres színpadon álló Down-szindrómás szereplő komoran bejelenti, hogy ez a nap egyúttal a Down-szindróma világnapja is. De ezen a napon – az előzőekkel ellentétben – nincs sok okunk az ünneplésre. Mindaddig, amíg egyetlen olyan Down-szindrómás ember is él közöttünk, akinek nem biztosítottak az egyenlő esélyek az élet minden területén, addig nem lehetünk önfeledtek. Így a Down-szindróma világnapja továbbra is egy alkalom arra, hogy mérlegeljünk: van-e okunk az ünneplésre?

Coordown_Umbrella_ReasonsToCelebrate_werk02

“Svájci partnerünk, a GOSH* keresett meg bennünket a projekttel, amire mi a rendelkezésre álló extrém rövid idő ellenére is gondolkodás nélkül igent mondtunk. Úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan ügy, ami miatt érdemes kiállni, és teljes szívvel támogatni tudjuk. Ami különösen felemelő dolog volt a munka során, hogy annak előrehaladtával vált világossá számunkra, mekkora nemzetközi összefogás áll mögötte. Büszkék vagyunk arra, ami svájci partnerünk, a GOSH*, a New York-i székhelyű SMALL kreatív ügynökség, az FCB México, valamint további három résztvevő ország, Anglia, Albánia és Olaszország Down-szindrómás szereplőinek közreműködésével született meg“ – mondta Hidvégi Zoltán, az Umbrella ügyvezető igazgatója.

“Nem láttam még ennyire elhivatott, ihletett stábot, ügynökséget, ügyfelet. Azt hiszem, mindannyian hihetetlenül vártuk a forgatást, leginkább azért, hogy meg tudunk-e felelni, tudunk-e jól segíteni az 5 országból érkező színészeknek. Színészeink Down-szindrómával élnek, ami számunkra új kihívást jelentett. Amint megérkeztek, kiderült, hogy teljes joggal kötöttük fel a gatyánkat, mert a felkészültségünk még így sem közelítette meg a színészekét. Nagyon nem. Annyira frissek és pontosak voltak, hogy nagyon kellett kapaszkodnunk. Azt hiszem, rengeteget tanultunk a munkafolyamat során. Emellett nagyon sokat nevettünk. A legfontosabb talán ez. Remélem a színészeink is olyan jól érezték magukat, mint mi, a stáb és tudtunk teret adni a tehetségüknek, szeretetüknek, humoruknak. Még akkor is, ha a humor tárgya legtöbbször én voltam” – fűzte hozzá Kiss Rudolf Péter, a film rendezője.
(BrandTrend)