Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

Az Evolution konferencián jelentették be az Effie reklámhatékonysági verseny magyarországi szervezői az Effie Index Hungary bevezetését, amely a hazai versenyen díjazott megbízókat és az ügynökségeket rangsorolja elért eredményeik, összesített teljesítményük szerint, és amelyet mostantól minden évben kiadnak a díjátadó gálaest alkalmával. A pontszámítás alapja a nemzetközi standard-nak tekintett Effie Index értékelési rendszere. A nemzetközi Effie Index eredménytáblázatában nemcsak a Platina, Arany, Ezüst és Bronz díjasok kapnak pontot, elismerik a Finalist, azaz a döntőbe jutottak teljesítményét is.

A tavalyi, 17. magyarországi Effie díjátadóján 4 Arany, 7 Ezüst és 7 Bronz Effie- t és 23 Finalist elismerést kaptak azok a magyarországi marketing aktivitások, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, így a 2 fordulós, közel 100 fős zsűrizésen pályaművükre a legtöbb pontot kapták. A végső pontszám kialakulásánál a „Kihívás”-ra, az „Ötlet”-re, a „Megvalósítás”-ra adott pontok 23,3%-23,3%- 23,3%-os súllyal, míg az „Eredmény” bemutatására adott pontok 30%-os súllyal számítottak. A súlyozás is mutatja: az Effie nem kreatív verseny, s mint ilyen, egyedülinek számít az iparági versenyek nemzetközi porondján – írják.

Az Effie Index Hungary 2018 hatékonysági rangsor első három helyezettje sorrendben:

Megbízó: COCA COLA HBC MAGYARORSZÁG, HEINEKEN HUNGÁRIA, TÍZPRÓBA (DECATHLON)

Ügynökség: ACG, UNIOMEDIA, OMD

Effie Index Hungary 2018 teljes megbízói rangosra: ITT. Ügynökségi rangsora: ITT. Pontszámítás: ITT.

A Nemzetközi Effie Index (2018 május) első három helyezettje sorrendben:

Megbízó: UNILEVER, PEPSICO, NESTLÉ

Ügynökség (nemzetközi network): McCANN WORLDGROUP, BBDO WORLDWIDE, OGILVY

Ügynökség (független): ACG (HUNGARY), MADRE BUENOS AIRES (ARGENTINA), KINOGRAF (RUSSIA)
(BrandTrend)