Kategória: Képes hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Képes hír.

2017 végére lett végleges az IAB Hungary negyedéves digitális reklámbevételi adatsora (NORI), mely 24 médiatulajdonos, saleshouse tagjának bevallása alapján 9,4%-os növekedést mért 2016 azonos időszakához viszonyítva. Az eredmények több mint 300 weboldal értékesítési számait összesítik.

Az IAB NORI 2017 Q3 riportjának összesített adata három nagy hirdetési termékből áll össze, amelyek egyenként is jelentős elmozdulásokat mutatnak:

• A display hirdetések tovább bővültek és 2016 Q3-hoz képest 8%-os növekedést értek el. A moderáltabb növekedés a harmadik negyedév szokásosan magas bázisában kereshető;
• A mobilfelületek bevételnövekedése nem állt meg, az előző két negyedévhez képest ugyan kisebb mértékben, de még így kimagasló, 34%-os emelkedést értek el.
• Az email eszközök kihasználtsága csökken, immár negyedévek óta esik vissza, így volt ez 2017 harmadik negyedévében, amikor 30% csökkenést mutattak, ugyanakkor ez a terület már korábban is a három mért kategória közül a legkisebb volt.

Érdemes ezeket az adatokat egy kis időbeli kontextusba helyezni! Amióta a NORI adatokat közöl, minden évben az egyik legerősebb időszak volt a harmadik negyedév, éppen ezért tanulságos megnézni ennek a bővülését évről évre.

A NORI index változása 2010 és 2017 között

nori

Megállapítható, hogy az egyre magasabb bázis mellett is a 2017. évi növekedés az egyik legerősebb volt, így továbbra is növekvő piacon dolgoznak a digitális média szereplői.

2010 óta minden negyedévben elkészíti az IAB Hungary a hazai digitális hirdetési piac legfontosabb mutatóját, a NORI bevallást. A PwC közreműködésével készülő riport egyik legfontosabb jellemzője, hogy minden időszakban azoknak a cégeknek az adatait veszi figyelembe, akik azonos bázis mellett az előző évre is biztosítottak adatszolgáltatást. Éppen ezért az így megszülető eredmények rendkívül értékesek, hiszen valóban azonos termékek, szolgáltatások hirdetési bevételeit mutatják – ezzel pedig az elmozdulás mértéke is jól tükrözi a hazai piac változásait.
(BrandTrend)