A világ több mint 40 országában megrendezésre kerülő 2017. évi Effie reklámhatékonysági verseny nevezési feltételeit és zsűrizését számos újdonság jellemezte idén. A pályázóknak tartalmilag és formailag strukturáltabb, ugyanakkor teljesebb körű és részletesebb kampány-bemutatást előíró nevezési dokumentációt kellett benyújtaniuk a kiírt október 12-i határidőig. A pályaművek értékelése – az új feltételekkel összhangban -, elmélyültebb zsűrizési folyamatot igényelt, amely ez alkalommal is 2 fordulóban zajlott, közel 100 hazai marketingkommunikációs szakember bevonásával. A zsűrizést most is auditálás előzte meg.
A gyorsan változó gazdasági és technológiai környezetben az Effie komplex rendszere is folyamatosan felülvizsgálatra kerül, mind globálisan, mind lokálisan. Így született meg a döntés idén tavasszal az Effie Worldwide és a hazai verseny szervezőinek egyetértésével a nevezés, zsűrizés, díjazás átértékeléséről, továbbfejlesztéséről, hogy az Effie komplex rendszere még magasabb színvonalon szolgálhassa a hatékony marketingkommunikáció fejlődését Magyarországon is.
Elismerés illet minden döntőbe jutott pályaművet, amelyek sikeresen szerepeltek az első rostán. A döntőbe jutás és díjazás ponthatárának meghúzása az Effie Felügyelőbizottságának közreműködésével, közjegyző felügyeletével történt.
A legtöbb döntős pályamű ez alkalommal a Szolgáltatás, a Bevezető kampány, az Élelmiszer, a Gyógyszer és az új Branded content kategóriákból került ki. A döntős alkotások között a legtöbb pályázattal az ACG, a Young&Rubicam Budapest és az OMD Hungary szerepel.
A leghatékonyabb kampányok alkotói eredményes munkájukért járó szakmai elismeréseiket, az Arany, Ezüst, Bronz Effie-ket, valamint a Platina Effie-t a Vigadó Dísztermében megrendezendő ünnepélyes Díjátadó Gálaesten vehetik át 2017. november 22-én. Az est zenei közreműködői ezúttal a méltán világhírű Snétberger Ferenc és ifjú tehetséges tanítványai lesznek.
Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association, 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos. Magyarországon 2002-ben, 16 évvel ezelőtt indította el a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).
Támogatók: MTVA, Central Médiacsoport, CMSales, RingierAxelSpringer, Kantar MillwardBrown, KPMG, NewAgeAdvertising
Együttműködő partnerek: Marketing&Média, mmonline, Gifie
(BrandTrend)