Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

A gyermekeket számos jogi- és etikai szabály védi a reklámok területén, de a szülők nem tudnak róla. Most egy online játék során fiktív hirdetéseken keresztül ismerhetik meg, hogy milyen sok szabály létezik, és mennyi mindenre kell figyelni egy-egy reklám értékelése során.

A gyermekek védelme a reklám szabályozásának egyik kiemelt területe, akár jogi, akár etikai szabályozásról van szó. Kutatások szerint a szülők gyermekekkel kapcsolatos aggodalmainak sorában a reklám nem szerepel az első tíz között, ugyanakkor a szülők nincsenek tisztában azzal, hogy a gyermekek védelmét milyen sok szabály biztosítja a reklámozás területén.

Az ÖRT azért hozta létre a Szülők Szava honlapot, hogy ne csak a szabályok gyűjteményével, hanem a reklámok vizsgálatának szempontjaival is megismertesse a fogyasztókat, továbbá összeállítottak olyan linkgyűjteményt, amely segítséget nyújt a szülőknek a reklám világában történő eligazodáshoz. A fogyasztók most egy online játék segítségével tesztelhetik tudásukat, amelyben fiktív hirdetésekről dönthetnek, hogy elfogadhatók-e.

„A szabályosság nem személyes ízlés kérdése, a szülők szava igenis számít! Tegyen panaszt, ha szabálytalanságot tapasztal” – fogalmaz a reklám. „A Café nagyot alkotott, amikor a szabályokra vonatkozó nehéz üzenetet igazi „engagement módon” alkotta meg. Fiktív reklámok szabályosságáról lehet szavazni az online játékban, és a helyes válaszról is azonnal tájékoztatást kap a fogyasztó a http://jatek.szulokszava.hu/ oldalon” – fogalmaz Fazekas Ildikó főtitkár.

„A monitoring eredmények azt mutatják, hogy a szakma felelős módon kezeli a gyermekek és a reklám kérdését. Nem látunk problémát, de ettől még fontos, hogy a szülők is tisztában legyenek azzal, hogy milyen sok szabály védi a gyermeküket, és a védelem közös ügyünk” – tette hozzá Megyer Örs, az ÖRT elnöke.
(BrandTrend)