Az ÖRT tagjai alapvetően a reklámipar három oldalát (hirdető, reklámszolgáltató és média) képviselő vállalkozások, de az önszabályozás lefedettsége szempontjából kiemelt fontosságú, hogy a társszakmai, valamint iparágakat képviselő szakmai szervezetek is tagjai az Önszabályozó Reklám Testületnek.
“Az etikus kommunikáció fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Minden kommunikációs szakterület érdeke, hogy saját elvei és szabályai szerint működjenek a szakmai szereplők. A Magyar Public Relations Szövetség is kiemelten kezeli a szakmánk etikai szabályainak betartását, ezért örömmel működünk együtt az ÖRT-tel, hiszen a reklám és a PR rokon területek” – fogalmazott Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke.
“A Magyar Public Relations Szövetség taggá válása rendkívüli jelentőségű, mert a reklám önszabályozásának új dimenziójáról szól. A reklám és PR természetesen továbbra is két külön területet és tevékenységi kört jelent, de az etikus és felelős kommunikáció iránti elkötelezettség közös ügyünk. A PR számára is fontos, hogy a reklám pontos és etikus legyen, és ne rombolja a márka hírnevét. Az együttműködésünk új formájának nagyon örülünk” – tette hozzá Fazekas Ildikó ÖRT főtitkár.
(BrandTrend)