Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

Kell-e egy új szervezet? Több európai médiaszervezet is feltette ezt a kérdést, hiszen az EASA – nevében európai szervezet – eddig is 11 Európán kívüli taggal rendelkezett, köztük a hatalmas reklámpiaccal rendelkező Kanada, Ausztrália, Új-Zéland, India, Brazília, Mexikó és India.

Az európai szervezetek számára természetesen fontos a brüsszeli székhely és az európai jogalkotókkal való párbeszéd, ezért az EASA mint az európai reklámipari, valamint az önszabályozó testületeket tömörítő szervezet továbbra is megmarad, az ICAS tagja lesz, az új ICAS „bölcsője” pedig a brüsszeli irodában lesz. Az Európán kívüli szervezetek továbbra is részt kívánnak venni az EASA munkájában, az üléseken és a workshopokon, mert a 28 európai önszabályozó szervezet tapasztalata óriási segítséget jelent a munkájukban.

“Tekintettel arra, hogy a reklámipart érő kihívások globálissá váltak, ezekre a korábbiaknál szélesebb, erősebb és hivatalosan is globális válasz, vagyis az önszabályozás legjobb gyakorlatának világméretű alkalmazása szükséges” – nyilatkozta Stephan Loerke, a WFA (Hirdetők Világszövetsége) elnöke, az új ICAS alelnöke.

“A jogalkotókkal folytatott párbeszéd során eddig is fontos üzenet volt, hogy az önszabályozás gyakorlatával nem vagyunk egyedül, az megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, tagja vagyunk nemzetközi szervezetnek, sőt több „Best Practice Award” díjjal is büszkélkedhetünk. Bár azt furcsa volt mondani Ausztráliában, hogy a szervezetet Európai Önszabályozó Szervezetnek hívják. Az új szervezet bizonyára ösztönzőleg hat az APEC térség más országaiban lévő önszabályozó szervezetek további fejlődése és csatlakozása számára” – fogalmazott Fiona Jolly, az Ausztrál Önszabályozó Szervezet igazgatója, az APEC (Ázsia és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés) térséget képviselő új ICAS alelnök.

“Büszkék vagyunk arra a hatalmas munkára, amelyet az EASA tett fennállásának 25 éve alatt a legjobb gyakorlatok kialakítása és az önszabályozás nemzetközivé tétele területén. Globális kihívásokkal nézünk azonban szembe, és a felelős kommunikáció globálissá tétele is új feladatokat jelent. Ezért kell az ICAS” – hangsúlyozta José Domindo Gómez Castallo, a spanyol önszabályozó szervezet igazgatója, az ICAS megválasztott elnöke, aki az elmúlt évek során az alapítás vezére volt.
(BrandTrend)