Az MRSZ megdöbbenéssel fogadta a tegnap este napvilágot látott információt: miszerint a kormányzat egyoldalúan szabályozni kívánja a jövőben Magyarország összes, köz- és magánterületen lévő óriásplakátjának kihelyezését azt az önkormányzatok hatáskörébe helyezve.
Az MRSZ hivatalos levélben kérte a kormánytól a törvénytervezet rendelkezésre bocsátását és sürgős szakmai egyeztetést kért.
A letisztult városkép kérdését az MRSZ is fontos, közép-és hosszútávú kérdésnek tartja, de mindemelett legalább olyan hangsúlyos a közterületi reklámtevékenység piaci (gazdasági, hirdetői és fogyasztói) hatása, amelynek együttes vizsgálatával és a megfelelő szakértelem bevonásával alakítható ki álláspont.
A közterületi reklámköltés nagysága 2015-ben meghaladta 15 milliárd forintot, így mintegy 7,7%-át tette ki a teljes reklámtortának (194,37 milliárd Ft).
Az MRSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a közterületi reklámpiacba való ilyen mértékű beavatkozás tovább fokozza az elmúlt évek váratlan beavatkozásai (reklámadó, bónuszszabályozás) kialakult piaci bizonytalanságot mind a hirdetők, mind az ügynökségek, mind a fogyasztók szempontjából.
A Magyar Reklámszövetség hangsúlyosan kéri a kormányt a mielőbbi a szakmai egyeztetések megkezdésére, tekintettel a kültéri reklámeszközök reklámiparágban betöltött súlyára.
(BrandTrend)