Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

Melyek az olimpiai jelképek? Sportoló szerepelhet-e reklámban az olimpia idején, ha a reklámozó nem olimpiai szponzor? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ a MOB-ÖRT közös útmutatója az olimpia szó és olimpiai jelképek reklámban történő használatáról.

Az olimpia évében különösen aktuális, hogy a reklámozók tisztában legyenek azzal, hogy az „olimpia” szó, és az olimpiai jelképek, szimbólumok jogi védelem alatt állnak. Ráadásul az olimpia eszméjével összefüggő jelképek – többek között az ötkarika, a zászló, olimpiai láng és fáklya, himnusz és a jelmondat – mellett az olimpiai játékokkal kapcsolatos számos kifejezés is védett. Komoly szabályok vonatkoznak továbbá az olimpiai játékokon résztvevők személyének, nevének, képének vagy sportteljesítményének reklám célokra történő, az olimpia időszaka alatti felhasználására is.

“Nagyon jó, hogy a MOB nyitott volt és kész az együttműködésre, amelynek eredménye a most közzétett közös útmutató. Reméljük, hogy az információ kellő eligazítást nyújt a szakma számára, hogy elkerülhetők legyenek az esetleges félreértések, kellemetlenségek” – teszi hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.
(BrandTrend)