Kategória: Kiemelt 2 és Reklámpiac.

Admin kategória: Kiemelt2.

A párizsi kampányindítón Marcos de Quinto, a The Coca-Cola Company marketingigazgatója bejelentette az új, globális, „egy márka” stratégia indulását, amely először egyesíti az ikonikus Coca-Cola márka égisze alatt a termékcsalád többi tagját, a Coca-Cola Light/Diet Coca-Cola-t, a Coca-Cola Zero-t és a Coca-Cola Life-ot. Az új stratégia a világméretű „Taste the Feeling” kampányban valósul meg.

Az „egy márka” stratégiáról:

  • Az „egy márka” stratégia a védjegy alá tartozó többi márkára is kiterjeszti az eredeti Coca-Cola globális értékeit és ikonikus vonzerejét, és ezzel a Coca-Cola termékcsaládot a világ első számú üdítőital márkája alatt egyesíti.
  • Az új megközelítést a „Taste the Feeling” globális kampány jeleníti meg, amely a mindenki számára átélhető történetmeséléssel és a hétköznapi pillanatok bemutatásával teremt kapcsolatot a fogyasztókkal világszerte.
  • A „Taste the Feeling” kampány kreatív koncepciója a terméket állítja a középpontba, és a Coca- Cola – bármelyik Coca-Cola legyen is az – fogyasztásának az élményét és szimpla élvezetét ünnepli.
  • Az „egy márka” stratégia bevezetésével a vállalat hangsúlyozza elkötelezettségét amellett, hogy választási lehetőséget nyújt a fogyasztóknak, lehetővé téve számukra, hogy az ízlésüknek, életstílusuknak és étrendjüknek megfelelő Coca-Cola terméket választhassanak.

coca cola

„A világon minden nap emberek milliói nyúlnak egy jéghideg Coca-Cola-ért – mondta Marcos de Quinto, a The Coca-Cola Company marketingigazgatója.  –  Az új megközelítés a Coca-Cola értékeit vetíti a védjegy alá tartozó többi termékre is, amivel az általunk kínált választási lehetőség még hangsúlyosabbá válik. Ez részünkről hatalmas befektetés, amivel az összes Coca-Cola terméket megtámogatjuk és megmutatjuk, hogy bárki élvezheti a jéghideg Coca-Cola nyújtotta élvezetet, legyen az cukorral vagy alacsony kalóriájú/kalóriamentes édesítőszerrel édesített, koffeintartalmú vagy koffeinmentes. Egyszer és mindenkorra fel kellett ismernünk, hogy az emberek különbözőképpen szeretik inni a Coca-Cola-t, de bármelyiket is választják, mindenképpen a remek ízű és frissítő Coca-Cola-t akarják kapni. Ezzel a stratégiaváltással elmozdultunk a különálló márkakampányoktól és egy ikonikus kampánnyal egyszerre kívánjuk ünnepelni a terméket és a márkát.”

Az idei évtől kezdve a „Taste the Feeling” kampány az összes piacon látható lesz, és számos kampányelemet foglal magában, úgy mint:

  • 10 reklámfilmet
  • 100+ kampányfotót
  • új vizuális identitás rendszert
  • új kampányzenét és audioszignált
  • megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazást

A kampány arculati megjelenése a márka alapelemeiben gyökerezik – a jellegzetes spenceriánus kézírásban, a piros korongban, az ikonikus üvegpalackban –, és modern felfogásban a termék fogyasztásával átélt pillanatokat helyezi a középpontba.

A cég tíz ügynökség kreatív koncepciójából végül a Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo és Oglivy & Mather New York ötleteit fogadta el, amelyekből összesen 10 reklámfilmet forgattak. A spotok az egyszerűen befogadható történetmesélést és a jéghideg Coca-Cola fogyasztásával átélt pillanatokat helyezik a középpontba. Valamennyi reklámfilm végén megjelenik az egész Coca-Cola termékcsalád az ismert arculati elem, az újragondolt, piros Coca-Cola korong alatt.

„Semmi sem fogható a jéghideg Coca-Cola ízéhez! Az új kampány az üdítőital nyújtotta szimpla élvezetet ünnepli, ami a hétköznapi pillanatokat is különlegesebbé teszi – mondta Rodolfo Echeverria, a vállalat globális kreatív és digitális megoldásokért felelős alelnöke. – A mindenki számára átélhető pillanatokkal és az egyszerűen befogadható történetmeséléssel minden fogyasztónkhoz szeretnénk szólni. Ugyanazokat a kreatív anyagokat és reklámfilmeket fogjuk használni Japántól kezdve Olaszországon át Mexikóig az egész világon.”

A kampány a leforgatott tíz reklámfilmből hattal indul. A vezető tévéreklám a „Himnusz” („Anthem”, Mercado-McCann) lesz, amiben a Coca-Cola köt össze olyan, mindenki számára ismerős pillanatokat, mint például egy korcsolyázást a barátokkal, az első randevút, csókot vagy szerelmet. A reklámfilm idén minden országban látható lesz.

A reklámfilm zenéje egy teljesen új dal, ami kifejezetten ehhez a kampányhoz készült „Taste the Feeling” címmel. A zeneszerzésben és annak produkciós munkálataiban a Music Dealers volt a Coca-Cola partnere. Bizonyos területeken a londoni születésű, de Ausztráliában nevelkedett, feltörekvő énekes, Conrad Sewell előadásában lesz hallható a kampányhimnusz, aki debütáló „Firestone” c. albumára is feltette azt. A kampánydal elemeiből épül fel az új audioszignál is, ami a Coca-Cola-ivás hangjait igyekszik visszaadni a kupak felpattintásától kezdve a pezsgésen át az íz élvezetéig. Az audioszignált az egész kampányban használják majd.

Ezen kívül lesz reklámfilm egy fiatal szerelmespár összeveszéséről és kibéküléséről („Szakítás”, Santo), két fiútestvér viszonyáról („Testvéri szeretet”, Santo) a „Hey Brother c. Avicii-számmal.

A Coca-Cola és Avicii között 2014-ben kezdődött együttműködés ebben a kampányban is folytatódik. Avicii készítette a „Taste the Feeling” kampánydal remixét, ahogy a labdarúgó-Európa-bajnokságra és az Olimpiai Játékokra készített variációkat is.

coca cola2

A párizsi kampányindító eseményen bemutatták még a mindennapi stresszhelyzetek oldásáról szóló „Under Pressure” (Ogilvy & Mather), a fiatal bolti eladólány és az üzletbe betérő helyes srác történetét elmesélő „Szupermarket” (Sra. Rushmore), a „Mire való a Coca-Cola” (Sra. Rushmore), a „Professzor” (Sra.Rushmore), a „Sarkvidéki nyár” (The Cyranos-McCann), az „Üres üveg” (Mercado-McCann) és a „Valódi élvezet” (Mercado-McCann) c. reklámfilmeket is, amelyekkel szintén még ez év során találkozhat majd a közönség.

A kampányhoz Guy Aroch és Nacho Ricci neves divatfotósok több mint 100 kampányfotót készítettek, amelyeken különböző földrajzi helyekről származó embereket örökítettek meg teljesen hétköznapi élethelyzetekben, amint épp jéghideg Coca-Cola-t isznak. A képek a nyomtatott hirdetéseken kívül a kültéri és bolti reklámokban, valamint a digitális médiában lesznek láthatóak.

Hangsúlyos kampányelem lesz a megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazás is, ami a „Taste the Feeling” himnusz aláfestésével a Coca-Cola fogyasztás pillanatait megörökítő GIF-sorozatból áll. A felhasználók közvetlenül a globális mikroszájtról választhatnak GIF-eket, amit az aktuális érzéseiknek megfelelően személyre szabhatnak és megoszthatnak az általuk választott közösségi platformokon a #TasteTheFeeling hashtaggel.
(BrandTrend)