Kategória: Képes hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Képes hír.

Másodszor is sikerrel zárult a Procter & Gamble és a Lidl közös jótékonysági kampánya, melynek teljes körű sajtókommunikációját idén is az Open Communications végezte. A vállalatok ismét 5 millió forintot gyűjtöttek a Gyermekétkeztetési Alapítvány „Mindenki ebédel” programjának támogatására, a partner vállalatok eredményes társadalmi felelősségvállalását erős médiavisszhang kísérte.

A P&G és a Lidl együttműködése 2014-ben indult, ekkor döntött úgy a két vállalat, hogy jótékony célú kereskedelmi marketing programot indít a Gyermekétkeztetési Alapítvány támogatására. A 2015. április és június közötti kampány keretében a tavalyi programhoz hasonlóan idén is minden vásárló az ügy mellé állhatott, aki a Lidl magyarországi üzleteiben P&G termékeket vásárolt, a P&G ugyanis termékenként 10 forintot különített el a célra. A két vállalat a kampánynak köszönhetően 5 millió forint adománnyal támogatta a GYEA Mindenki ebédel programját, és ezzel 110 rászoruló gyerek melegétel-ellátását biztosítja fél évre.

shopper marketing

Az  Open Communications, a P&G magyarországi brand és vállalati kommunikációjáért felelős PR ügynöksége feladata volt a kommunikációs stratégia kidolgozása és megvalósítása a vásárlásösztönzés, és az ezáltal megvalósuló adománygyűjtés támogatására. A kampányhoz sikerült megnyerni Oláh Gergő énekest és Berki Krisztián világ- és olimpiai bajnok tornászt, akik számára a nélkülözés nem volt ismeretlen gyermekkorukból. A két nagykövet örömmel vállalta, hogy személyes szerepvállalásával idén is hírét vigye a kezdeményezésnek és erősítse annak sikerét. Velük nem csupán a jótékonysági akciót népszerűsítő bolti plakátokon, hanem a programot népszerűsítő, „Sikeréhség” című online kisfilmben is találkozhattak a vásárlók, melyet a két kampány alatt összesen több mint félmillióan látták a youtube-on.

A P&G és a Lidl az idei program zárásaként egy rendhagyó sajtótájékoztató keretében egy asztalhoz ültette a támogatott gyerekeket, a kampány két nagykövetét, valamint az alapítvány és a sajtó képviselőit. A hosszú távú segítség mellett a kezdeményezők Oláh Gergő koncerttel induló élménynapot is szerveztek, fogápolási és iskolakezdési csomaggal ajándékozták meg a rászoruló gyerekeket, majd a budapesti Csodák Palotájában látták őket vendégül.

shopper marketing2

A kampánystratégia nem csupán a felelős vállalat imidzsét erősítette, de a terméküzeneteket is sikeresen integrálta. Sajtóeredmények tekintetében a két kampánnyal összesen 40 milliós elérést generált a téma, a média teljes spektrumát lefedve – összesen 203 online, print, televíziós és rádiós megjelenés formájában.
(BrandTrend)