Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

Nagyszabású kampány indul idén ősszel a magyar népi iparművészeti termékek hitelességét, minőségét és eredetiségét garantáló, a közelmúltban megújult Páva védjegy köztudatba való beemelésének elősegítése és a nagyközönség számára nyújtott előnyök népszerűsítése érdekében.

Beszprémy Katalin, a Hagyományok Háza Népművészeti Módszertani Műhelyének szakmai vezetője elmondta: a megújulásra azért volt szükség, mert a védjegy vizuális üzenetével is azt szeretnék közvetíteni, hogy megújult a népi iparművészeti zsűrizés gyakorlata és sokkal inkább nyitottabbá vált a mai modern tárgyak felé.

A megújult védjegy, amely az eddigiekhez hasonlóan a vásárló számára értékmérőként szolgál, Pelikán Nóra alkotása. A tavasszal kiírt, többfordulós pályázat kikötései közé tartozott, hogy a motívumnak könnyen azonosíthatónak, a hagyományos népi kultúrát idézőnek és a ma emberét is megszólítónak kell lennie.

A Várkert Bazárban tartott szerdai sajtótájékoztatón Beszprémy Katalin emlékeztetett arra, hogy a kormány 2004-ben a Hagyományok Házát ruházta fel a népi iparművészettel kapcsolatos állami feladatok ellátásával. Ezen feladatkör egyik legfontosabb eleme a népi iparművészeti alkotások zsűrizése.

A munkákat a világon egyedülálló módon hivatalos, a szakma jeles szakembereiből, néprajzkutatókból, művészettörténészekből, iparművészekből álló grémium minősíti. Pozitív elbírálás esetén a termékek zsűriszámot kapnak a Népi Iparművészeti Tanácstól. A termékekre dombornyomásos, számozott matrica (védjegy) kerül. Ennek szakmai, módszertani, anyagi hátterét az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakintézménye, a hatósági jogkörrel rendelkező Hagyományok Háza Népi Iparművészeti Osztálya biztosítja.

A több évtizede bevezetett és most megújított Páva védjegy mellett immár egy honlap – www.pavavedjegy.hu – is üzemel. A Népművészeti Egyesületek Szövetsége által működtetett honlap érdekvédelmi célokat is szolgál, hiszen itt a zsűriszám alapján beazonosítható és megtalálható a termék és az alkotó, így bárki könnyen meggyőződhet az általa vásárolt termék valódiságáról és eredetéről.

Idén ősszel nagyszabású kampány is indul a megújult Páva védjegy köztudatba való beemelésének elősegítése és a nagyközönség számára nyújtott előnyök népszerűsítése érdekében.

A Néprajzi Múzeumban október 29-én megnyíló Élő Népművészet című tárlaton a már megújult védjeggyel ellátott alkotásokat láthatnak az érdeklődők, míg a Várkert Bazárban augusztus 20. óta látható Örökség és újítás – Kortárs magyar kézműves remekek című kiállításon szereplő munkák, köztük újragondolt klasszikus motívumokkal díszített viseletek ugyancsak védjegyes alkotások.
(MTI – BrandTrend)