Kategória: Képes hír és Reklámpiac.

Az új Reklámetikai Kódex volt az apropója az ÖRT független panaszbizottsági tagjai számára szervezett találkozónak. Nem újdonság, hogy az ÖRT külső, független szakértők véleménye alapján hozza meg döntését a fogyasztói panaszok esetén, hiszen a reklám önszabályozás egyik alapelve, hogy a társadalmi érzékenység szempontjait a reklámszakmától független személyek képviseljék.

Az ÖRT fontosnak tartotta, hogy a számára oly fontos szakértőknek ünnepélyesen is átadja a Magyar Reklámetikai Kódex legújabb kiadását, és a következő évekre vonatkozó felkérését. “Megtiszteltetés, hogy ilyen kiváló emberekkel dolgozunk együtt, és köszönettel tartozunk nekik, hogy véleményükkel, állásfoglalásaikkal segítik a munkánkat. Bölcs és objektív véleményük, függetlenségük valamint szakmai tudásuk a reklám szakmai önszabályozás hitelességének egyik záloga” – fogalmaz Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

AZ ÖRT fogyasztói panaszbizottsága a független szakértők mellett az ÖRT – a panasz tárgyától független – tagjaiból áll. Általános iskolai tanártól egyetemi tanárig, online szakértőtől táplálkozástudományi professzorig terjed a független szakértők köre, akik a fogyasztók „hangját” képviselik.

Csoportkep ort

A Bizottság tagjai: Babák Sándorné, a pestszentlőrinci Bókay Általános Iskola címzetes igazgatója, Biró György professzor, az MTA Táplálkozástudományi Munkabizottságának vezetője, az OÉTI volt főigazgatója, Both Vilmos, a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének volt elnöke, most független tanácsadó, Pócsik Ilona, a gyermekek médiaértési programjának, a Médiatudornak hazai vezetője, Fábián László, a Trefort Gimnázium Mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy vezető tanára, Hámori Ferenc mérnök közgazdász, telekommunikációs szakember, telekommunikációs cégek volt üzletfejlesztési vezetője, Harsányi Dávid, a BGF Külkereskedelmi Karán a Reklám szakirány szakmai vezetője, Kerényi Péter tévés szerkesztő, a Diplomacy and Trade kiadója, Kósa Éva egyetemi tanár, fejlődéslélektan és a médiapszichológia vezető személyisége, Papp-Váry Árpád, a BKF marketing intézetének igazgatója, és Tóth Tihamér, a GVH Versenytanácsának volt elnöke, a Versenyjogi Kutatóközpont Tudományos Tanácsának vezetője.

“A Bizottság tagjai az egyes fogyasztói panasz kategóriák szakértői, az adott terület érzékenységét és fogyasztóit kiválóan ismerik. Véleményük nemcsak az ÖRT munkáját, de a szakma önszabályozásának jobb elfogadását is segíti. Az EASA munkájában én vezettem az egyes országok bizottságának összetételére vonatkozó kutatást, és bár vannak eltérések az egyes országokban például a zsűri méretét, a résztvevő szakemberek előéletét illetően, de abban egyformák vagyunk, hogy mindenütt kiváló, és az etikus reklámozás iránt elkötelezett személyek vesznek részt a munkában” – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.
(BrandTrend)