Kategória: Hír és Personal Brand.

Admin kategória: Hír.

A Vodafone Magyarország számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. Másodszor vehetett részt 17 fiatal a Vodafone Coding Camp-en, amelynek keretében Peter Vesterbacka, az Angry Birds egyik kulcsfigurája inspiráló előadással biztatta a gyerekeket kitartásra, csapatmunkára és arra, hogy merjenek korlátok nélkül világokat álmodni.

„Ha a lehetetlen dolgoknak most nekiállunk, a csodák két héten belül teljesülnek!” – állította a Vodafone és a KódGarázs által szervezett Coding Camp vendége, Peter Vesterbacka, aki a világ egyik legismertebb márkájává tette az Angry Birds videojátékot. A táborban 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival, és mindössze öt nap alatt betekintést nyertek számoló-, rajzoló- és parkoló- applikációk fejlesztésébe, a tanulási folyamatot pedig egy saját projekttel koronázták.

A programozói tábort színesítette Peter Vesterbacka látogatása, aki az Angry Birds megjelenésétől számított kevesebb mint 1,5 év alatt 100 millió letöltést ért el a játékot fejlesztő cég, a Rovio csapatának marketing vezetőjeként. Jelenleg a startup világ kiemelkedő alakja, és hisz abban, hogy a lehetetlen nem létezik, ugyanakkor a jövő programozóinak értésére adta: a siker összetevői közt nemcsak a kreativitás és a pozitív gondolkodás, hanem az elkötelezettség és a csapatmunka is szerepel. Peter Vesterbacka azzal a tanáccsal engedte útjára a fiatal kódolókat, hogy ne féljenek azt csinálni, amit szeretnek, legyen az képregényrajzolás vagy éppen a gyerekek fejéből helyben kipattant játékötlet, a „Happy Pigs” megvalósítása.

Peter mellett a táborozók a 14 éves Názer Lilivel is találkoztak, aki saját applikációjával kijutott egy nemzetközi versenyre. Az első program, amit fejlesztett egy játék volt, amivel a kishúgának segített megtanulni számolni. A beszélgetés után elárulta, hogy reméli a táborozók közül csatlakoznak hozzá páran és együtt indulnak majd a következő versenyen.

Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese elmondta: „Kötelességünknek érezzük a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló kezdeményezések támogatását, hiszen ezek azok a készségek, amelyek a jövőben nélkülözhetetlenek lesznek a munkaerőpiacon. Célunk az, hogy ingyenes foglalkozásokkal, előadásokkal népszerűsítsük a technológiai szakmákat a tizenévesek körében. Ennek jegyében rendeztük meg a tavalyi sikerek után idén újra az ötnapos Vodafone Coding Camp-et a KódGarázzsal való együttműködésünk keretében, ahol 12-14 éves fiatalok ismerkedhettek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival. Nagyon örülök, hogy programjainkon világhírű, szakmájukban elismert külföldi előadók inspiráló történetein és tanácsain keresztül fedezhetik fel a gyerekek a programozás izgalmas világát.”
(BrandTrend)