Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

„A legnagyobb eléréssel bíró magyarországi tévétársaságként kötelességünk, hogy minden lehetséges módon, proaktívan támogassuk Magyarország küzdelmét a koronavírussal szemben. Ennek érdekében az infotainment műsorainkban kiemelt figyelmet biztosítunk a közvélemény folyamatos és széles körű tájékoztatására, a kormányzat által bevezetett intézkedések bemutatására, illetve mindenkit azok fokozott betartására buzdítunk” – mondta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója. Kiemelte: a tévétársaságoknak már csak azért is hatalmas a szerepük a lakosság tájékoztatásában, mert a közelmúltban bevezetett intézkedések hatására egyre nő a magyarok által tévénézésre fordított idő.
„A friss nézettségi adatok azt mutatják, hogy egy ilyen krízis-, illetve elzárkózást igénylő helyzetben nagyobb szükség van a televízióra, mint eddig valaha. A mi feladatunk az, hogy informáljuk a társadalmat, és biztosítsuk a kapcsolatot a világhoz” – összegezte Pavel Stanchev. Elmondása szerint ezért különösen ügyelnek a műsorfolytonosságra, amelyet jelenleg a TV2 Csoport mind a 14 csatornáján és az online felületein is sikerült megoldani.
„Ugyanakkor a jelen helyzetben a TV2 számára a kollégák és a produkciókon dolgozó közreműködő partnerek egészségének a védelme a legfontosabb” – szögezte le a vezérigazgató.

A TV2 kutatása szerint, amely a Nielsen Közönségmérés adataira épül, március első 12 napjában, a teljes lakosság átlagosan 7 perccel többet tévézett, mint egy évvel korábban a hasonló periódusban. Korcsoportok tekintetében eltérő a változás mértéke, a legnagyobb növekedést, 17 percet a 18-39 éves férfiak mutatják. A 18-59 éves korosztály tagjai 6 perccel, a 18-49 éves korosztály tagjai 12 perccel töltöttek több időt tévénézéssel március első 12 napjában, mint egy évvel korábban (Live+AS live adatok alapján). A növekedés minden bizonnyal a korlátozó intézkedések hatása is, amelyek miatt egyre többen dolgoznak otthonról.

A TV2 Csoport már a vészhelyzetről szóló kormányrendelet kihirdetése előtt óvintézkedéseket vezetett be az általa használt ingatlanokban. A dolgozók folyamatos tájékoztatást kapnak a fertőzés megelőzésének lehetőségéről, illetve a betegség tüneteiről. Szigorú higiéniai előírásokat vezettek be, a közös terekben kézfertőtlenítő eszközöket helyeztek el, illetve a takarító személyzet rendszeresen végez fertőtlenítést az épületekben. Bevezették a vállalatnál az otthoni munkavégzés lehetőségét. Előbbi mellett további szükséghelyzeti terveken dolgozik a vállalat vezetése arra az esetre, ha az egészségügyi körülmények megkívánják. A vírushelyzet következtében a TV2 egyes produkcióinak gyártását is átütemezte.

A járványhelyzettel kapcsolatos fejlemény, hogy a Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada showműsor vasárnap a TV2-n, a vírushelyzet miatt ezúttal felvételről került adásba. Ugyanakkor új napi műsort is indít a TV2, a jelenlegi helyzetre reagálva, #maradjotthon címmel.