A radikálisan megváltozott médiafogyasztási szokásoknak megfelelően alakítja át a Google a marketing- és hirdetési termékeit – jelentették be a napokban a Google Blogon. A cél a különböző csatornák és felületek összehangolása, hiszen a felhasználók ma már egyszerre böngésznek, néznek videót, játszanak és olvasnak az interneten. A Google AdWords Google Ads néven él tovább, hogy kifejezze a formátumok eme sokszínűségét, lefedve a keresőóriás teljes hirdetéskínálatát a saját oldalain és alkalmazásaiban. (Google, YouTube, Google Maps, Google Play, stb.)
A jelenlegi partneri hálózat kiemelt cégeit tömörítő DoubleClick és Analytics partneri programot pedig Google Marketing Platform néven egyesítik. A Marketing Platformban így egy fedél alá kerül az adatelemzés és a kampánytervezés, a még racionalizáltabb hirdetések érdekében. Mindkét korábbi részleg szigorúan minősített viszonteladó-hálózattal rendelkezik, akik közül így előnybe kerülnek azok, akik több területet is lefednek szakmai minősítésekkel.