Kategória: Képes hír és Média.

Admin kategória: Képes hír.

A munkáltatói márka kölcsönös együtthatásban van a fogyasztói márkával, ugyanis egy ismert, pozitív imidzsű fogyasztói márka magával húzhatja a munkáltatói márkáról alkotott képet. A munkáltatóknak rossz hír, hogy ez a termék vagy szolgáltatás minőségromlásának tekintetében sajnos fordítva is elsülhet. Egy problémás termék, vagy nem megfelelő szolgáltatás, akár rossz fényt vethet egy jól felépített és korábban megfelelően kommunikált munkáltatói márkára is. A nemrégiben nagy port kavart BKK online jegyrendszer ügy mindezt jól példázza.

A Hive Creative és a Neticle közösen megvizsgálta a T-Systems keresőszóra megjelenő magyarországi említéseket egész júliusban.

Az alábbi grafikon azt a hólabdahatást mutatja, amit a BKK-s online jegyrendszerrel kapcsolatos véleménycunami okozott. Még Július 20-a előtt csekély, csupán napi 2-3 említést mért a Neticle a T-Systems-szel kapcsolatban, ám július 21-én hirtelen 1865-re nőtt az említésszám, pontosan aznap, amikor kiderült, hogy elvitték a rendőrök a BKK e-jegyének hibáit feltáró fiatalt. Ezt követően az említések július végéig fokozatosan csökkentek, ám a július elejei minimális említésszámoknak még mindig sokszorosai voltak. Ez annak a jele, hogy a BKK ügy, még mindig erősen benne volt és van a köztudatban.

A T-Systems-szel kapcsolatos említések számának növekedése 2017. júliusában

emlitesszam

A július 21-ei hír kapcsán a brand megítélése sokat esett a július végi időszakban. A 2015-ös Volkswagen-kipufogógáz-botránynál hasonlóan fél hónap alatt kb. 14000-re esett vissza a véleményárfolyam, ám a német autógyártó cég kb. kétszer ekkora esést produkált, míg akkor csak másfélszer ennyi említés született abban az időszakban.

A véleményárfolyam júliusi zuhanórepüléséhez erősen hozzájárultak a témában megjelent cikkek és a social media kommentek. Ezekben a kommetekben akadtak, akik nem csupán a jegyrendszert, a fiatal hekkerrel kapcsolatos bánásmódot kritizálták, hanem a T-Systems hozzáértését, illetve már magát a céget, mint munkaadót.

t systems

A fenti példák nagyon jól rávilágítanak arra, hogy a fogyasztói márka és a cégimázs alakulása közvetlen hatással van a vállalat munkáltatói márkájára. A munkaerőhiánnyal küzdő szektor –  ilyen többek között az IT szektor is – HR-esei a munkavállalók által talán nem is érzékelten, de hatalmas energiát ölnek a munkavállalók megtartásába és toborzásába. A T-Systems dolgát így valószínűleg megnehezíti majd a fogyasztói márkáján esett csorba, amely ki tudja meddig kihathat a munkáltatói márkájára.

Egy-egy, a mostanihoz hasonló fiaskó nem megfelelő kezelése károkat okozhat a cég fogyasztói márkájában és a már korábban jól felépített, karbantartott employer brandjében egyaránt. Jó hír azonban mindazoknak, akik már jártak hasonló cipőben, hogy a munkáltatói márkát érintő problémákra alapos méréssel, szervezetfejlesztéssel és komplex employer branding stratégia alkalmazásával van megoldás. A tudatosan alkalmazott munkáltatói márkaépítő-eszközökkel helyrebillenthető a véleményárfolyam és megerősíthető a munkáltatói márka.
(BrandTrend)