Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete a Whitereport adatainak segítségével megvizsgálta, hogy 2015-ben a printfókuszú médiavállalatok milyen hangsúllyal képviseltették magukat a médiapiacon. A kutatásból pedig egyértelműen kiderül, hogy a sajtó nem csak árbevétel, de nyereségesség szempontjából is piacvezető.

A Whitereport adatbázisában szereplő, 2015-ös pénzügyi adattal rendelkező közel 800 médiavállalat – televíziók, rádiók, lapok, siteok, köztéri reklámcégek és mozik – együttes éves nettó árbevétele 286 milliárd forint volt. Bár ennél lényegesen több a médiumüzemeltető, a Whitereport csak a pénzügyi adatokkal rendelkezőket vette számításba.

A hazai médiavállalatok éves nettó árbevételének legnagyobb része – közel 129 milliárd forint – a printvállalatoknál koncentrálódott, ami az árbevételek 45%-át jelenti, amelyek lapkiadónként változó arányban jöttek lapeladásból, reklámból vagy egyéb tevékenységből.

Lapkiadók árbevételmintázata, 2015

lapkiadok

A Whitereport közel 500 lapkiadó publikus adatait összesítette, amely szerint 2015-ben az üzemi összeredmény közel 8,2 milliárd, az adózott eredmény pedig 8 milliárd forint volt.
(BrandTrend)