Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

Az apróhirdetési lapok nem csak mennyiségüket tekintve jelentősek, hanem árbevételben is kiemelkedő részét képezik a printpiacnak – derült ki a Magyar Lapkiadók Egyesületének elemzéséből a 2015-ös Whitereport Financial adatai alapján, amely szerint több mint 2 milliárd forintos bevételt tudhat magáénak ez a szektor.

Egykor, az országos médiabrandként elhíresült Expressz napilap fémjelezte ezt a szektort, majd megjelentek a globális online apróhirdetési platformok is, de a nyomtatott apróhirdetési lapok lokális verziói továbbra is virágoznak és lefedik a teljes országot.

A Whitereport mediabrowser adatai szerint legalább 200 olyan apróhirdetési lap van, amely minimum havonta egyszer megjelenik, de legalább ekkora számban vannak jelen az olyan lapok is, amelyek ritkábban ugyan, de rendszeresen feltűnnek a standokon és postaládákban.

A Goldfish by Whitereport & Ipsos anyagait vizsgálva látható, hogy a lokális apróhirdetési lapok lakossági elérése megyeszékhelyek esetében is számottevő – ideális esetben heti több tíz százalékát elérik a lakosságnak, továbbá jellegüknél fogva jelentősek a lakosság felől érkező bevételeik is.

Annál jobb teljesítménymutató pedig nem létezik, mint az, hogy a magánszemélyek pénzt áldozzanak a hirdetésre, annak reményében, hogy elképzeléseiknek megfelelő feltételek mentén tudják eladni tárgyaikat, szolgáltatásaikat vagy éppen ingatlanjaikat. Amennyiben nem lenne sikeres ez a szegmens, úgy következő alkalommal a magánszemélyek sem hagynának pénzt a lapnál, és más hirdetési lehetőség után néznének.
(BrandTrend)