Kategória: Képes hír és Média.

Admin kategória: Képes hír.

Az október 18-án 21:00-kor kezdődő évadnyitó epizódban a legénység a LOT első tokiói járatának indítására készül. Mivel ez óriási esemény a cég életében, senki nem számít rá, hogy pont ezen az úton kell a gép személyzetének a fedélzeten egy válsághelyzettel szembenéznie. Gondolkodott már azon, vajon mit tesznek a stewardessek vészhelyzet esetén? Főleg egy olyan munkatárs, aki nemrég csatlakozott a légiutas-kísérő csapathoz?

LOT székhelyeként szolgáló varsói Chopin Repülőtér évente ötmillió utast fogad. Flottája 45 légijárművel 60 úticélt szolgál ki Európában, a Közel-Keleten, Észak-Amerikában és Ázsiában. A LOT egyike azoknak a légitársaságoknak, amelyek a világ jelenlegi legmodernebb repülőgépét, egy Boeing 787 Dreamlinert is üzemeltet. A céget 2008 és 2010 között a Global Traveller magazin a világ egyik legbiztonságosabb légitársaságának választotta. A LOT első nemzetközi járatát közel 100 éve, 1929. augusztus 2-án indította, Bécsbe. A vállalat logóját Tadeusz Gronowski képzőművész tervezte.

lot

A LOT: küldetés a felhők felett című dokumentumfilm-sorozat a lehető legtöbb oldalról járja körbe egy légitársaság mindennapi életét. Bár a stewardessek, pilóták és másodpilóták munkájának részleteivel kapcsolatban talán még egy be nem avatott „civilnek” is vannak elképzelései, arra a kérdésre már nehezebben adnánk választ, mit is csinál tulajdonképpen egy szerelő. Hol kezdi a gép ellenőrzését? Milyen alkatrészeket és funkciókat milyen gyakorisággal néz át? És hogyan lehet egyáltalán eredményes egy repülőgép átvizsgálása a földön?

A sorozatban azokkal is megismerkedhetünk, akik a temérdek járat utasainak biztonságáért és kényelméért a háttérben dolgoznak nap mint nap. Gondolta volna, hogy évente 800-ból mindössze 15 stewardess végzi el sikeresen a felkészítő tréninget? Méghozzá azért, mert ennyire embert próbáló a képzés. Akad olyan pilóta, aki többszörös lengyel és európabajnok vitorlázó műrepülő, és már 37 éve szolgál a LOT-nál.  Mérnökök, elsősegély-nyújtók, határőrök is fontos szerepet töltenek be egy légitársaság életében – és most mindannyian beavatnak minket munkájuk részleteibe.

A légitársaság munkájában fontos szerep hárul azokra, akik a földön – le- és felszállás előtt és után – irányítják a repülőket. Ők azok, akiknek egyetlen intésére a legnagyobb utasszállítónak is meg kell állnia. Főként gyenge látásviszonyok mellett pedig egyenesen ők a távvezérlés élő szemei. Ez nem kis igénybevételt jelent. Egyikük úgy fogalmazott, hogy munkája egy 12 órás sakkjátszmához szükséges folyamatos koncentrációt követel meg.
(BrandTrend)