Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

A Magyar Lapkiadók Egyesületének idén augusztusban indult sajtónépszerűsítő kampánya keretében Erdélyi Pétert, a CMSales értékesítési marketingvezetőjét kérdezte a printpiac helyzetéről. Erdélyi három érdekességet emelt ki, amit a hirdetőknek érdemes szem előtt tartaniuk reklám-, illetve PR kampányaik tervezése alkalmával.

  1. A TGI 2015-ös adatai alapján a magazinolvasók keresete magasabb a tévénéző társaikhoz képest. Mivel az intenzív magazinolvasó az átlag lakossághoz képest többet költ arc- és dekorkozmetikai termékekre, valamint bőr- és testápolókra, gyógyszerekre, élelmiszerekre, ezért a print nem hiányozhat a termékkategóriák hirdetőinek médiamixéből.
  2. Az intenzív magazinolvasók (havonta minimum 5 lapot olvasó) hétköznap 34, hétvégén pedig 52 percet töltenek magazinolvasással, ami nyugodtabb körülmények közötti koncentráltabb fogyasztást jelent, így a printreklámok is nagyobb figyelmet kapnak.
  3. Nem létezik print-háttérolvasás. Míg van háttértévézés, háttérrádiózás és internetezés közben történő párhuzamos fogyasztás, addig magazinolvasás közben osztatlan a fogyasztó figyelme, így az ott elhelyezett reklámok hatékonysága is jelentősebb.

(BrandTrend)