Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) április 11-én közzétette a 3400-3800 megahertzes (MHz) frekvenciasávban megszerezhető frekvenciahasználati jogosultságok hasznosítására vonatkozó árverési dokumentációt; a jelentkezők május 2-án adhatják be ajánlataikat.

A nyertesek a frekvenciákat 2034-ig jogosultak használni.

A közlemény szerint a jelen eljárásban meghirdetett frekvenciasáv alsó felében (3400-3600 MHz) idén június végén járnak le a 15 évre elnyert frekvenciahasználati jogosultságok, míg a felső, 3600-3800 MHz sávrészre piaci igény mutatkozott.

A két sávrész használati jogát együttesen, egy eljárásban értékesíti a hatóság, tekintettel az azonos felhasználási szabályokra és lehetőségekre. A sáv értékesítését az NMHH 2012-2015-ös spektrumgazdálkodási stratégiája tartalmazza.

A frekvenciasáv a nagy adatátvitelt igénylő szélessávú mobilszolgáltatásokra és olyan vezeték nélküli felhordó hálózatok kiépítésére alkalmas, amelyek megteremtik az egyes hozzáférési pontok és a használók rendszerei közötti kapcsolatot, továbbá az állandó helyű hozzáférési hálózatok kiépítését is lehetővé teszi.

A NMHH kiemelte, hogy az árverési kiírásban szereplő feltételek gondoskodnak arról, hogy minden érdeklődő egyenlő eséllyel vehessen részt az árverésen, hogy az eljárás diszkriminációmentes, átlátható és követhető legyen, a megszerzett frekvenciavagyont pedig rövid időn belül hasznosítsák ügyfeleik számára a jogosultak.

A közleményben emlékeztetnek, hogy legutóbb 2014 őszén adta át a hatóság tartós használatba a mobilszolgáltatóknak a 800 MHz-es, 900 MHz-es, 1800 MHz-es és 2600 MHz-es frekvenciasávokat, hogy a szélessávra alkalmas, addig nem használt frekvenciák értékesítésével gyorsítsa a szélessávú hálózatok kiépítését, a magyar digitális gazdaság fejlesztését, és élénkítse a gazdasági versenyt. A szélessávú szolgáltatások iránti igény azóta is folyamatosan növekszik, így az ezeket lehetővé tevő frekvenciasávok használatba adása a közérdek számára kiemelt jelentőségű.
(MTI – BrandTrend)