Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

Októberben indul a Spektrum új, négyrészes, saját gyártású sorozata, a „Kicsi ország, kicsi Kína”. Az ismeretterjesztő sorozat arra vállalkozik, hogy bemutassa ezt a közöttünk élő, mégis zárt közösséget, akikkel már majdnem harminc éve élünk együtt, emellett emberi sorsokat is bemutasson – jót is, rosszat is –, és hogy elkalauzolja a nézőt ebben a kicsi országban megbúvó kicsi Kínába. A gyártó a Spektrum megbízásából az ACG Reklámügynökség.

Budapest mintegy kétmillió lakosa éli mindennapjait, azt gondolva, hogy ismeri a várost, ahol él, miközben mit sem sejt arról, hogy olyan részei is vannak, amelyek egy átlagember számára rejtve vannak. A volt kőbányai Ganz-MÁVAG telepen működő piac, ahol filmes stáb emberemlékezet óta nem kapott forgatási engedélyt, a Monori Center és környéke, amelyet a helyiek között csak kínai negyednek emlegetnek, vagy a kis buddhista templom a főváros vonzáskörzetében – itt éli mindennapjait a kínai kolónia, és ezeken a helyszíneken játszódik a sorozat is.

A több mint 25 szereplőt felvonultató részek célja, hogy eloszlasson tévhiteket, vagy éppen igazoljon hiedelmeket. Hogyan élnek? Hol szórakoznak? Hogyan temetkeznek? Esznek-e azokban a kínai büfékben, amelyeket mi autentikusnak hiszünk? Miért nem látunk öreg kínaiakat Budapesten sétálni? Vannak-e titkos madzsong termek a városban? Csak néhány azok közül a kérdések közül, amelyekre a sorozat választ keres.

A kínai kolónia különleges és zárt világát négy téma köré felépített epizódok mutatják be. A néző így betekintést nyer a kínai kereskedők világába, megismeri a hagyományos kínai gyógyítást, és a mindennapokat is átszövő már-már vallásos hiedelmeket, bepillanthat a kínaiak magánéletébe, amely hol hasonló, hol teljesen más, mint a miénk, illetve azt is láthatja, hogy ők hogyan szórakoznak, ideértve a számukra igen fontos valódi kínai konyhát is. Ezt a világot ilyen mélységében magyar sorozat még nem tárta fel.

A sorozat gyártója és fejlesztője az ACG filmgyártó részlege. Mentes Endre producer szerint egy reklámügynökségben a közös brainstormingok során szinte törvényszerűen bukkannak fel olyan ötletek, amelyekből izgalmas és versenyképes filmes vagy televíziós tartalom fejleszthető. „Ezeket vétek lenne figyelmen kívül hagyni” – mondja Mentes. „Az ACG-ben jó ideje már nem megyünk el az ilyen lehetőségek mellett, hanem prezentációképes állapotban gyűjtjük őket. A Kicsi ország – kicsi Kína alapötletére például egy art director kollégám hívta fel a figyelmem nagyjából másfél éve, majd a megrendelő szakembereivel közösen kollégáimmal nagyjából egy évet dolgoztunk a végleges tartalom kialakításán.”

Az ügynökség az október 10-én debütáló ismeretterjesztő sorozattal most először dolgozik a Spektrum megrendelésére.

A sorozatot október 1-jétől online, print es rádióhirdetések mellett jelentős outdoor kampány támogatja, melynek része a Deák téren egy hatalmas épületháló,  több mint 400 citylight poszter, metró padlómatrica és metrókocsi poszter. A kampány arculatát szintén az ACG készítette.
(BrandTrend)