Kategória: Hír és Média.

Idén immár nyolcadik éve összesíti a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit a Marketing&Média kommunikációs szaklap. A Top 50-be idén tíz új szereplő került, közülük három rögtön az első tízben debütált.

2008 óta idén először változott a listavezető személye a rangsorban. A távozó Dirk Gerkens helyére Vidus Gabriella, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója, az R-Time ügyvezetője került. A legmagasabb árbevételű hazai médiavállalatot Kolosi Péter programigazgató, valamint Andreas Rudas megbízott vezérigazgató is képviseli az élmezőnyben.

A Ringier Axel Springer vezérigazgatója, Bayer József másodikként végzett a tavalyi negyedik helyről előreugorva, őt Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója követi, aki a harmadik helyen debütált a listán. Miközben Simon Zsolt, a TV2 társtulajdonos-ügyvezető igazgatója visszacsúszott a tizedik helyre a tavalyi harmadikról, a TV2-s szereplők száma összességében növekedett, hiszen Yvonne Dederick társtulajdonos-ügyvezető igazgató mellett az idei Top 50-be bekerült Csikesz Erika értékesítési igazgató is.

Idén először szerepel a listán, és rögtön a negyedik helyre érkezett viszont Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője, míg a tavalyi második Simicska Lajos most a kilencedik.

Nem Dirk Gerkens az egyetlen, aki a 2008 óta készített rangsorban minden alkalommal szerepelt, idén pedig már nincs a listán. Szabó György több mint húsz éven át vezette a Sanoma Média Budapestet valamint annak jogelődjeit, és szintén szerepelt az eddigi összes Top 50-es rangsorban, de a cégcsoport eladása után távozott a vállalattól, így a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorából is. Mostanáig szintén az összes eddigi listán helyet kapott Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese, aki tavaly ősszel a cég bécsi irodájában folytatta pályafutását, így már ő sem szerepel az idei Top 50-ben.

2015-ben a 21. helyen debütált a listán Nobilis Márton, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) elnöke, aki a következő időszakban 25 milliárd forintnyi állami reklámköltés felett őrködik. Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t is működtető Schibsted ügyvezető igazgatója a 30. helyen, Csikesz Erika pedig, akit tavaly év elején neveztek ki a TV2 csoport értékesítési igazgatójává, a 43. helyen került a listára. Szintén a Top 50-be került idén Hanák Tamás, aki a Mediaworksnél a komplett napilapüzletágért felelős, valamint visszatért Szauer Péter, a HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója, aki utoljára a 2012-es összeállításban szerepelt.

A legbefolyásosabb 10 személy a magyar médiaiparban:

1. Vidus Gabriella, RTL Magyarország, R-time
2. Bayer József, Ringier Axel Springer
3. Varga Zoltán, Central Médiacsoport
4. Habony Árpád, Modern Media Group
5. Kolosi Péter, RTL Magyarország
6. Mihók Attila, Mediaworks
7. Andreas Rudas, RTL Group
8. Christopher Mattheisen, Magyar Telekom
9. Simicska Lajos, Mahir, Hung-Ister, Publimont
10. Simon Zsolt,TV2
(BrandTrend)