Kategória: Márkás beszélgetések.

Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

BrandTrend
Mi volt a vízi
ótok, mit szerettetek volna átadni a magyar férfiaknak, amikor az Apa Magazint elindítottátok?

Vida Ferenc
Az alapötlet egyszerű volt: láttuk és tapasztaltuk, mennyi segítséget, tanácsot és támogatást kap különféle forrásokból egy nő, amikor anya lesz, miközben

az apává váló férfiakról mintha megfeledkeztek volna.

A férfiaknak persze egészen más jellegű támogatásra van szükségük, mint a nőknek, ugyanakkor ne legyen kétsége senkinek sem arról, hogy az apákban is rengeteg kérdés merül fel, melyek jelentős része megválaszolatlan marad, ami senkinek sem jó. Ezen szerettünk volna változtatni, létrehozni egy olyan platformot, illetve márkát, ami valós apai kihívásokra ad hiteles választ, miközben az apa remekül szórakozik és nem úgy érzi magát, mint amikor a Kőszívű ember fiait kellett olvasnia általános harmadikban.

VidaFerenc
Vida Ferenc, főszerkesztő, Apa magazin

Világszerte ünneplik az Apák Napját, Magyarországon mégsem látjuk – legfeljebb csak az utóbbi egy-két évben a közösségi médiában -, hogy az Apák Napja a középpontban lenne. Mi egy “Apa” értéke a magyar társadalomban, amikor érdekes módon a női jogok és státusz kérdés van a média, a különböző társadalmi szervezetek látókörében?
Kezdjük a végén: a magam részéről nagyon örülök annak, hogy a női jogok és státusz kérdés végre ki lett téve az asztalra, az igazi kérdés az, hogy ez miért nem évekkel korábban történt meg. Ez a tendencia ugyanakkor nem zárná ki a férfiakat, hiszen nem véletlenül van szükség mindkét nemre a családalapításhoz a természeti törvények szerint. Mielőtt még a legelső Apa Magazint megcsináltuk, készítettünk egy bő 1600 résztvevős férfikutatást, amiből többek között kiderült, hogy az elvált, gyermekes férfiak sokkal inkább szeretnének részesei lenni gyermekük életének, de sok esetben nem igazán tudják, hogyan tehetnék ezt meg. Márpedig ők nem egy marginális csoport, hanem

egy messziről jól látható társadalmi réteg, aminek tagjai frusztráltak és tanácstalanok,

ez pedig mindenkinek rossz. Ma már rengeteg kutatás vizsgálja az apák szerepét gyermekük életében és valamennyi hangsúlyozza a férfi minta fontosságát. Az egészséges apai kötődés a biztonság érzését, valamint magabiztosságot ad az élethez, ezek jelentőségéről pedig felesleges lenne vitatkozni. Az Apák napja is érdekes jelenség: ezt is sokan amerikai ünnepnek tartják, mint a Valentin-napot, de míg utóbbi mára vastag gyökeret eresztett Magyarországon, addig az Apák napját elenyészően kevesen ünneplik. Ezen mi magunk is szeretnénk változtatni a saját eszközeinkkel, reméljük sikerül meghonosítani azt.

Kíváncsiak-e a férfiak? Milyen típusú tartalmakra “vevők” az olvasóitok ebben az óriási médiazajban és nagy piaci versenyben ?
Bizonyos szempontból szerencsés helyzetben van az Apa magazin, hiszen ha valaminek, ennek a terméknek tényleg nincs konkurenciája a magyar piacon. Ez viszont azt is jelenti, hogy nekünk kell edukálni az olvasókat, első körben rögtön arra, hogy ez a magazin tényleg nekik szól és olyan férfiak írják, akik tudják, miről beszélnek és akikkel ők maguk is szívesen meginnának egy sört, miközben kedélyesen elbeszélgetnek a gyereknevelés kisebb-nagyobb kérdéseiről. Kihívást inkább az jelent, hogy a férfiak az utóbbi években leszoktak a magazin vásárlásról és nehéz őket visszacsábítani az újságos stand elé. Az előfizetői tábor látványos gyarapodása és az olvasói levelek száma alapján okkal következtetünk arra, hogy akihez eljut az Apa magazin, annak bejön az, amit csinálunk.

Biztosak vagytok-e abban, hogy csak férfiak olvassák az Apa magazint?
Egyáltalán nem, sőt! Pontos statisztikánk nincs, de az előfizetőkből kiindulva bőven vannak Apa magazint olvasó hölgyek, aminek amúgy kimondottan örülök. Már csak azért is, mert ők sokkal gyakrabban megfordulnak az újságosoknál és sok esetben sokkal hamarabb megvesznek egy ilyen újságot gyermekük apjának – és persze maguknak –, mint egy férfi.

Milyen a 21. századi apuka ?
Érzelmileg elérhető, támogató, következetes, a határokat világosan kijelölő, állhatatos, boldog, kiszámítható, védelmező, gyermeke anyjával egészséges kapcsolatot ápoló, aki nem a saját álmait akarja megvalósítani gyermekén – legalábbis valami ilyesmi felállás lenne az ideális. Vagy egyszerűen csak őszintén és igazán szereti a gyermekét és akkor mindez jön magától.

És végül egy gazdasági orientációjú kérdés, hiszen lehet, hogy furcsán hangzik, de az apáknak akár összgazdasági jelentőségük van annak tekintetében, milyen követendő mintát adnak tovább gyereküknek a társadalomban betöltött szerepet illetően. A családi vállalkozások átöröklődésében is nagy jelentősége van, hogy továbbépíti a gyerek azt az értéket, amit adott esetben édesapja már felépített. Mennyire fontos ez a magyar apukáknak?
Az apák gazdasági szerepe elvitathatatlan, ezért is volt már a legelső lapszámban is pénzügyi rovat, Dadmoney név alatt. Foglalkoztunk már ebben azzal, hogyan tud egy átlagos keresetű apa összegyűjteni gyermekének egy lakásra valót, vagy hogyan érdemes spórolni a tandíjra, de volt már szó a zsebpénz valódi fontosságáról és arról is, mikor avassuk be gyermekünket a családi vagyon pontos méretébe. A tapasztalat azt mutatja, hogy

a családi üzletet tovább lehet és sok esetben tovább is érdemes örökíteni,

és ha jól csináltuk az első huszonpár évet, akkor a gyerekünk sem fogja elherdálni a gondjaira bízott kisebb-nagyobb birodalmat. És ez akár motiváció is lehet arra, hogy jól csináljuk az első huszonpár évet.
(Trunkné dr. Jánosy Zsuzsanna, Kőszegi András, BrandTrend)