Kategória: Márkás beszélgetések.

Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

BrandTrend
A Magyar Marketing Szövetség elnökeként rendkívül sokat teszel azért, hogy a magyarországi vállalatok marketinggel kapcsolatos tevékenysége ne csak eredményes, hanem valóban magas szakmai színvonalú legyen. Mit látsz a legnagyobb kihívásnak ezen a területen Magyarországon?

Hinora Ferenc
A legnagyobb kihívás, hogy a piacon sajnos nagyon sok az önjelölt, képzetlen marketing tanácsadó, szakértő, szolgáltató, stb. Ezek a személyek, szervezetek sokszor megtévesztik a megbízói oldalt és szakmaiatlan aktivitások valósulnak meg. Elképesztő, hogy sokan egy tanfolyam elvégzése után szakértőnek kiáltják ki magukat. Ez ellen a jövőben az MMSZ fel fog lépni, hogy platformot adjunk a valóban jó, hiteles és minősített szakembereknek, szervezeteknek.

IMG_0879
Hinora Ferenc, elnök, Magyar Marketing Szövetség

A 28. Országos Marketing Konferencia november 15-16-17-én kerül megrendezésre. Ha végignézzük a tartalmakat, neves előadókat és rendkívül érdekes címeket találunk. A gyorsuló világban úgy döntöttetek, hogy valódi tudást szeretnétek átadni, és 35 perces, valódi elmélyülést kívánó előadások lesznek az első plenáris napon. Mit gondolsz, mitől jó egy konferencia ? Mit szeretnétek érdekképviseleti szervként továbbadni a szakma tagjainak?
Egy konferencia akkor jó, ha kellően edukatív és inspiratív, emellett képes megteremteni a vonzó szakmai légkört. Az MMSZ-nek nagyobb a felelőssége a konferencia szervezésben, mint pl. egy olyan cégnek, amelyik konferencia szervezésből él, hiszen tőlünk tényleg csak minőségi tartalmakat fogadnak el a résztvevők. Minőségi tartalmat pedig nem lehet 10-15 perces előadásokban biztosítani. Minden év novemberében az az elsődleges célunk, hogy a marketingszakmát felkészítsük a következő év marketing kihívásaira.

Az ICCO elnöke Maxim Behar nemrégiben azt mondta, hogy a marketing lassan eltűnik, hiszen a közösségi média miatt olyan közeli a kapcsolat a fogyasztókkal, hogy akár a drága piackutatások is feleslegessé válnak. Magyarországon egy kis országban igazak-e ezek a globális irányoknak megfelelő állítások?
Minden tiszteletem Behar úré, de ezzel abszolút nem értek egyet. A marketingnek számtalan definíciója van, de a lényege nem más, minthogy a marketing egy értékesítést támogató tevékenység, szemléletmód. Attól hogy a közösségi médián keresztül közel kerülsz a fogyasztóhoz, ez nem vált ki számtalan más marketing területet.

Sőt tovább megyek, kockázatosnak, szakmaiatlannak tartanám kizárólag a közösségi médián keresztüli kommunikációra építeni.

Gondoljunk csak bele, hogy mi történne, ha egy közösségi média oldal egyik-napról a másikra megszűnne? Miből gondoljuk, hogy a fogyasztóknak nem fog változni a hozzáállásuk a közösségi médiához pár év múlva? Behar úr egy kiváló kommunikációs szakember, de nem marketinges.

Szerinted mi a nehezebb ma a marketinges szakemberek  számára? Az új technológiai, eszközspecifikus megoldások alkalmazásának felderítése, vagy a saját szektorokból való kitekintés és újszerű, akár globálisan nyertes márkák látásmódjának beépítése a saját márka életébe, a mindennapokba?
Véleményem szerint már a stratégiai gondolkodásmód is nehéz számukra, hiszen ma már szinte minden az eszközökről és a technológiáról szól. A marketinget vissza kell tennünk az alapokhoz és a vállalati/üzleti stratégia fontos részeként kell rá továbbra is tekintenünk. Az alapok pedig a stratégiánál kezdődnek. A top marketingesek legfőbb ismérvei: 1. stratégiai gondolkodásmód, 2. kreativitás, 3. marketingkooperáció, 4. technológiai, digitális ismeretek. Ezeken a területeken kell minden marketingesnek fejlődnie és természetesen fontosnak tartom a saját szektorból való kitekintést és az újszerű megoldásokat is. De ezek eléréséhez kellenek a fenti tulajdonságok.

Van-e kedvenc előadód, előadásod, aminek tartalmára Te magad személyesen is már most kíváncsian vársz?
Mindegyik előadás már most a kedvencem, mert az elmúlt három hónapban mindegyik előadóval személyesen egyeztettem és tudom, hogy minőségi, premier tartalmak várnak a résztvevőinkre.

Sok sikert kívánunk a három napos konferenciához!
Nagyon köszönöm, mindenkit szeretettel várunk!
(BrandTrend)