Kategória: Márkás beszélgetések.

Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

BrandTrend
Márkatanácsadóként és márka-hírportál tulajdonosként vagyunk itt a Prague International Advertising Festival-on,  és beszélgetünk Veled Prágában Prágáról. Mi a titok Prága sikere mögött ?

Jiri Duzar
A Visegrádi Négyek összefogása nagyszerű lehetőség Prága turizmusának felvirágoztatására. A célom, hogy Prágát minél feljebb juttassam az emberek kívánságlistáján. Az USA és kanadai piacokért vagyok felelős, így érthetően  a digitális csatornákat részesítjük előnyben. Az amerikaiak imádnak Európába utazni, így a legnépszerűbb kombináció az utazásukhoz Bécs, Budapest és Prága meglátogatása.

Jiri-Duzar
Jiri Duzar,  digital & strategy manager, Czechtourism

Van a digitális aktivitások előtt, tehát őket összefogva valamilyen brand alap, ami egy irányban tartja a kommunikációt ?

Alapvetően  Csehország „nation brand”-je adja az alapot.

Létezik egy kommunikációs stratégia, mely magja Csehország esetén a” Történetek országa”  statement-en alapul.

Alapvetően oldschool influencerek történeteiből indulunk ki, mint például Mozart, aki Csehországban is lakott sok éven át, vagy ilyen Kafka is, aki bár német író, szintén Prágát választotta lakhelyéül. Ezekkel a történetekkel szeretnénk az országot vonzóvá tenni, és ezen túl évente választunk további új témákat is. Így 2015 a romantikus történetek éve volt, 2016-ban IV. Károlyról meséltünk, aki Habsburg királyként volt trónon. Idén barokk évünk van, különösen a barokk építészetet emeljük ki és 2018-ban Csehország századik születésnapját fogjuk ünnepelni. Mivel Prágáért külön szervezet dolgozik, ez persze néha bonyolulttá teszi a dolgokat. Csehország és Prága között nem szuper integrált a kommunikáció. Prága egy nagyon erős márka. Claimje: „Pure emotion”, melyből adódik, hogy valóban érzelmekről beszélünk Prágával kapcsolatosan. Ezt igyekszünk meglovagolni, tehát az érzelmeket különböző témákon keresztül megérinteni. A kulináris élvezetek, az építészet mind kézen fekvő.

Ahogy mondtad, partneri viszonyban dolgoztok a Visegrádi Négyek országainak turisztikai hivatalaival. De közben mégiscsak verseny van ezek között a desztinációk között.

Igazából nincs. Évente összerakjuk a büdzsét, és együtt kommunikáljuk a régiót. Ez így működik az Egyesült Államok és Kanada esetén, de hasonlóan dolgozunk Kína és Korea, illetve Dél-Amerika esetén is. Ez egy különleges út, nem is nagyon látni ilyet Európa más desztinációi esetén.

A desztináció branding esetén milyen kommunikációs csatornák a hasznosak ?

Print és outdoor esetén, bár nagyon erős formátumok, azt gondolom, nehéz mérni a hatást, én a digitális formákat részesítem előnyben.

Mi a titok egy sikeres desztinációs márka felépítéséhez ?

A trend ma az úticélok helyieken keresztüli bemutatása. Például Svédország olyan kampányt folytat, hogy Airbnb-n keresztül alapvetően az egész országot virtuálisan „lefoglalhatod”. Ez egy vicces koncepció, jól lehet használni verbálisan is, „Book the country”.

Különösen azoknál az országoknál működik jól a márkaépítés, ahol nagyon erős kultúra van az ország mögött.

Visit Britain-nak is új kampánya van, ahol szintén egy helyi lány szerepel, tehát ők is helyieket vonnak be, hiszen rajtuk keresztül egy ország valódi esszenciája mutatható be.

Mi a kedvenc éttermed Prágában, hova mész Te szívesen ? Tudsz-e egy titkos tippet adni?

Igen, az ESKA éttermet ajánlom. Cseh ételeket kínálnak, de csak természetes alapanyagokból. Maga a megjelenése is különös, hiszen egy régi ipari épületet alakítottak át. Innen 10 perc UBER-rel vagy villamossal.

Köszönjük. Kipróbáljuk.
(dr. Jánosy Zsuzsanna, Kőszegi András)