Kategória: Márkás beszélgetések.

Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

BrandTrend
A Rapid Wien crowdfouding projektje egy láthatóan nagyon sikeres modell. Inkább az értékesítési, vagy a marketing cél és siker volt a fontos ?

Philipp Fichtinger
A crowdfounding projekt egy dupla élű kard volt, hiszen  célja volt a rajongókat anyagilag is involválni, és a befolyt összeggel a stadionépítést támogatni, a RAPID anyagi terhein könnyíteni. A crowdinvestinnggel a klubunk kedvezőbb feltételekkel jut hitelhez, és mi inkább a  rajongóinknak szeretnénk törleszteni, mint a bankoknak. A csapat nemzetközi sikerei pedig prémium kamatokat is biztosítanak a befektető rajongóknak. Marketing szempontból is fontos ez a kezdeményezés, hiszen  óriási érdeklődést keltett a projekt. Egy új célcsoportot szólíthattunk meg, rendkívüli szinergiát tudtunk teremteni az érintettek között, és a stadionnak pedig komoly reklámot tudtunk biztosítani, a médiában rendkívül magas megjelenés számot értünk el.

BrandTrend-RapidWienPhilipp Fichtinger, Project Manager Investor, SK Rapid, Kőszegi András és dr.Jánosy Zsuzsanna, BrandTrend társtulajdonos-ügyvezető igazgatók

Sikeresnek ítéled-e a projektet, elértétek-e a célokat ?
Abszolút sikeres volt ez a projekt. A belső  cél egymillió EURO összeg bevonása volt. Rekordtartó bajnokcsapatként nemcsak a sportpályán, hanem ezzel az innovatív formával is példát akartunk mutatni és a legnagyobb crowdfounding projektet megcsinálni. Végül a tervezett 1 millió EUR helyett 3 millió EURO összeget tudtunk összegyűjteni.

Nagy terhelés volt-e a szervezet számára mindezt megvalósítani ?
Igen, hiszen egyrészt a tőkepiac felé kellett bemutatni magunkat és közben a kampánytervezést is megvalósítani. Természetesen a kampánynak is nagy költségei is voltak, de egészében mindezzel sokkal kedvezőbb feltételekkel jutottunk tőkéhez, mintha bankhitelt vettünk volna fel.

Valós részesedéshez jutnak-e a tag befektetőitek ?
Nem, ez egy egyszeri kölcsön, ami szerint a futamidő végén a hitelösszeget kamatokkal együtt visszafizetjük a befektetőinknek.

Mi volt az az üzenet, amivel megszólítottátok a közönséget ? Ez egy racionális vagy egy emocionális üzenet volt ?
Természetesen egy erősen emocionális üzenete volt a kampánynak. Persze egy konzervatív pénzügyi terméknél magasabb a kamatozás nálunk, de a tőkepiacon lehet találni jóval kedvezőbb befektetéseket. Egy tradícionális klub nyúlt ezáltal egy rendkívül innovatív eszközhöz a RAPID crowdfounding projekttel. Voltak kétségek vagy ellenzők a rendszerben, hiszen a rendkívül jól szervezett és régi ausztriai sportklubok nem mindig nyitottak az ilyen újszerű eszközök felé. Természetesen voltak és vannak ellenzők, különösen kívülről. De az ellenállás nem volt olyan erős. Mindig tisztán kommunikáltuk,  hogy a stadion építéséhez megvan a megfelelő hitelösszegünk a banktól, tehát nem egy kényszerfinanszírozásról van szó. Azt is nyíltan kommunikáltuk, hogy bár jogilag nem köt minket ebben semmi, de az összeget konkrétan a stadionépítés finanszírozására fordítjuk, és nem a sport területére.

A crowd-founding valóban innovatív finanszírozási eszköz. A mai világ a sharing economy felé, a közösségi projektek felé halad. Cél lehet-e a közeljövőben, hogy a projekt folytatásaként nemcsak anyagi eszközöket, hanem akár know-how, ötletek, javaslatok szempontjából is bevonjátok a tulajdonossá vált érintetteket ?
Ezzel a projekttel összefüggésben nem, de aktív párbeszédet folytatunk a rajongói csoportjainkkal.

Mik azok az értékek, ami köré a RAPID, mint márka építkezik?
Nem olyan rég fejlesztettünk ki egy márkaképet, ami a gyökereinkkel és az értékeinkkel foglalkozik, amit kommunikáltunk is a nyilvánosság felé.

Erősödött-e a crowdfounding projekten keresztül a RAPID márka?
Hát persze. Már csak az óriási médiavisszhang miatt is. Ezzel az aktivitással  a sport terület helyett egy más területen mutathattuk meg a RAPID márkát.
(dr. Jánosy Zsuzsanna, Köszegi András, BrandTrend)