Kategória: Márkás beszélgetések.
Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

Kőszegi András:
Az egészségügy területe az egyik legnehezebb, másrészt az egyik legszebb területe a márkaépítésnek. A legnehezebb, mert tudjuk, hogy az egészségügy mennyire bonyolult működési feltételeket, eszközöket tartalmaz, másfelől meg szép, mert hogy a health branding, az egészségügyi szolgáltatások, termékek brandingje meglehetősen új trend szerte a világban. Magyarországon jó példákkal ez idáig még nem is nagyon találkoztunk. Miért kezdtetek nagyon komolyan bele, hogy egy egészségügyi szolgáltatást – melynek az alapja természetesen egy innováció – nagyon komoly márkává építsetek? 

Mezei Rudolf:
Csupán egy technológiai indíttatású cég, aki szinte csak a műszerekkel, és a műszerekhez tartozó különféle kereskedelmi forgalmazási eljárásokkal foglalkozik, ott mára a cég értéke, a gondolkozása és a kultúrája meghaladta ezt a történetet. Azt látjuk, hogy adni egy folyamatos gondozást, vagy egy folyamatos utánkövetést, amire aztán mi is és minden vásárlónk vágyik, ez most már egy igény a piactól, önmagunktól is, és egyáltalán azoktól a közösségektől, akikkel mi foglalkozunk.

mezei-rudolf-medistanceMezei Rudolf, ügyvezető igazgató, Promecom – Medistance

A márkaépítés életében tényleg nagyon fontos, hogy valódi problémára, valódi igényre adjon válaszokat. Sok esetben az igényt a fogyasztó, vagy vásárló nem is ismeri föl. Az egészségügyi szolgáltatások valós igényeket oldanak meg, de  a társadalomban, bennem is, állandóan csak félelem, időhiány van, valahogy a kommunikáció nagyon elcsúszott.
Igen. Ha egészségügyről beszélgetünk, akkor elsőre mindig a betegség jut eszünkbe, és magára az egészséges emberre nincs is megfelelő kifejezésünk. Amikor találkozunk egy kórházi milliőben valakivel, akkor azonnal beteg vagyunk, vagy páciens, holott semmi bajunk, esetleg egy szűrésre, egy állapotfelmérésre jöttünk és teljesen egészségesnek érezzük magunkat. Az egészségügynek még egy igazán minőségi hiánya, hogy megfogalmazza azt az egészségtudatos magatartást, azt az egészségről való gondolkodást, egyáltalán egy folyamatos gondozást, amihez nyilván egy folyamatos állapotfelmérés is tartozik. Ez most érkezett el. A mi küldetésünk, a mi minőségi szolgáltatásunk az, ami egy folyamatos állapotfelméréssel, egy otthoni állapotfelméréssel, folyamatos gondozói közösség megteremtésével, folyamatos tájékoztatással és gondozással viszi az akármelyik egészséges, vagy akár egy betegségben szenvedő embernek az életét és egészségét.

Nagyon fontos, hogy közösségről beszélsz. Ha a közösség szót kimondjuk, akkor a közösségi médiára, meg a Facebookra gondolnak az emberek, de a valódi közösségek, vagy a valódi közösségi lét nem a közösségi médiában kezdődik.
Az egészség tényleg egy olyan érték, amit tényleg most már a helyén kell kezelni minden embernek, legyen szó fiatalról, idősről. Egy kisgyerek egészségesnek születik, ezt ő automatikusan késznek veszi, de mi felnőttek sem teszünk nagyon sokat az egészségnek a gondozásáért, megőrzéséért, ugyanakkor az igazi értékközösség, amiről mi beszélünk az az, hogy  e köré az egészséggondozás köré építünk nem csak szakembereket, akik akár orvosok, gyógyszerészek, terapeuták, lehetnek, hanem magát a családot is megszólítjuk ebben.

A Medistance tulajdonképpen egy nagyon új, innovatív eszköz, nagyon bonyolult rendszer. Hogyan lehet egy bonyolult rendszert szerethetővé, elfogadhatóvá tenni?
Az eszköz része már sok-sok éve ismert akármelyik háztartásban. Tehát a vérnyomásmérő Magyarországon már másfél millió háztartásban elérhető, az eszközök az emberek közelében működnek és léteznek. Az, hogy hogyan kapcsolódik ehhez egy szolgáltatás az nyilván technológiai megoldásban bonyolult, de nem ez a lényeg, hanem maga az egyszerűsége. Tehát hogy egy gombnyomással képes az otthonából egy ember ejuttatni olyan helyre az egészégállapot adatait, ahol ténylegesen megfelelő, valid adatok alapján döntéseket képesek szakemberek hozni, olyan döntéseket, amelyeket visszacsatolva akár egy beteg, akár egy egészséges emberhez, ténylegesen egy egészséggondozási folyamat tud kialakulni. Nem is a technológia bonyolultsága hozza azt, hogy ez a szolgáltatás sok mindenre képes, hanem az a közösség, aki ebben részt vesz. Mindenki ugyanolyan minőségű, vagy rendszerességű adatok, vagy állapotjelek alapján végzi azt amit, és mindenki egy megfelelő ponton egy továbblépési vagy jelző riasztást is kap. Tehát egy bárki számára elérhető, és egy nagyon egyszerűen, otthon is alkalmazható megoldás.

A márkaépítés rögös útjára léptetek. Miért gondoltátok, hogy ilyen típusú erős márkajelenlét kell a piacon? Nyilván vannak munkavállalóitok, fogyasztóitok, partnereitek.
Szerencsére márka szempontból az együttműködő partnereink is nagyon komolyan építkeznek.  Azok az attribútumok, amik az állandóság, a minőség, legfőképpen a hitelesség, az a hitelesség, ami az ő know how- jukat, az ő tudásbázisukat, az ő partneri hálózatukat jellemzi, ez az alapja a mi munkánknak is, a mi jelenlegi tevékenységeinknek és jövőbeni terveinknek is. Alapvetően egy hiteles márka, a márkához kapcsolódó hiteles kommunikáció egy olyan értékkel kapcsolatban, mint az egészség, én azt gondolom, hogy elengedhetetlen. Ennek a komplexitásával nyilván professzionális szakembereket kívánunk bevonni és az ő tanácsaikra számítunk. Alapvetően maga a márkaépítés egy hosszabb folyamat, de azt gondoljuk, hogy mind itthoni, mind külföldi megmérettetés során is ez egy elengedhetetlen attribútuma ennek a cégnek.

Meglehetősen harcos piac, annak ellenére, hogy az egészséggondozásban egy új kategóriát teremt a Medistance. Ezen a területen nem mondom, hogy sok a kalandor, de meglehetősen zavaros kommunikációval fellépő cégek vannak a piacon. Mit gondolsz erről, ők most versenytársak, konkurensek, vagy milyen kategóriába sorolod őket?
Minden vállalkozónak megvannak a saját szempontjai. A mi lényeges üzenetünk az az, hogy a mi hitünk szerint a boldog élet egyik elengedhetetlen attribútuma, hozzátartozója az egészség. A teljes mentális és fizikai egészség. Ez az egészséggondozási koncepció egy ténylegesen új kategória abból a szempontból, hogy nem egy ad hoc mérésről beszélünk, hanem olyan egészségállapoti mérések sorozatáról, amiben mi folyamatosan karbantartunk olyan célértékeket egy egészséges embernél, vagy akár egy beteg embernél, ami az ő személyre szabott egészségi állapotának megfelelő.

Az öngondoskodás megint csak egy erős trend a világban, Magyarországon ezzel meglehetősen gyengén állunk. Nem csak a pénzügyi befektetésekre gondolok, vagy a spórolásra, hanem az egészségünk gondozására, az egészségünkkel való törődésre. Eddig tulajdonképpen komplex eszköz nem is állt rendelkezésre, ha úgy tetszik most a Medistance rendszerrel,  szolgáltatással demokratizáljátok ezt a területet, az egészséggondozásnak, vagy az öngondoskodásnak a lehetőségét. Elérhetővé és érthetővé teszitek.
A gondozási rendszernek az alap lényege az, hogy nyilván a résztvevők, akár egy családtag, akár a szakembergárda,  mindenkor egy megfelelő valid tájékoztatást kap az adott, esetleg távol lévő más családtagról, vagy betegről. Mint ilyen, tulajdonképpen az öngondoskodás ezzel a rendszerrel, akár a beteg otthonában, vagy az egészséges otthonában is megvalósul, ugyanakkor a családtagoknak lehetősége van arra, hogy távol lévő családtagokról megfelelő döntésekkel, megfelelő egészségügyi támogatásokkal gondoskodjanak. Nem beszélve arról, hogy nekünk a szakembergárda is egy lehetséges célterület, hiszen mindenki ugyanazzal a gonddal küszködik, mindenkinek vannak rokonai, idős szülei, vagy akár olyan hozzátartozói, akikről pl. a mai nap nem tudja, hogy adott esetben jó egészségi állapotban ébredtek, vagy esetleg jó egészségi állapottal fekszenk le. Ezzel a rendszerrel erre valid módon van lehetőség.

Most jutott el ilyen szintre, ez minek köszönhető? Társadalmi változásoknak, technológia fejlődésének, Magyarországon most jutottunk el odáig, hogy értsük azt, hogy a mobilkommunikáció nem csak sms küldésre alkalmas, hanem más egyéb fontos területeken is napi használatba vehető? Most Magyarországról beszélünk, de ez a rendszer, ezzel a validitással tán a világon sincs még.
A rendszer kidolgozottsága most érte el alapvetően azt a szintet, nem jó szó, de azt kell hogy mondjam, hogy tömegesíthető.

Ahogy mondtam, demokratizálható.
Egy olyan minőségű biztosítási rendszerben sikerült ezt a szolgáltatással nyújtott gondozást biztosítanunk, ami tanúsított minőségbiztosítási rendszer, tehát összeálltak egyrészt technológiai komponensek, amik ezt biztosítani tudják magas szinten, másrészt a szakmai elfogadottság, edukáció érte el azt a szintet, hogy a szakmai környezetben is ez a gondozási rendszer könnyen terjeszthető.

A végére mégiscsak le kell egyszerűsíteni az üzeneteket, és emocionalizálni kell ezt az egész szolgáltatást, még hogyha fájdalmasan is az egészségügyről beszélünk.
Igen. A rendszer azt az egyszerű előnyt biztosítja a felhasználónak, hogy mostantól otthonában követheti úgy az egészségi állapotát, úgy a terápiáját, hogy erről folyamatos visszajelzést kap. Leegyszerűsítettük egy nyomógombra az egész bonyolult tevékenységi, vagy elfoglaltsági folyamatot, mint a rendelőben való várakozás, felesleges utazások, adott esetben egy vérnyomásérték megméréséért, vagy akár az orvos részéről felesleges orvos-beteg találkozót. Tehát minden az egyszerűsítés és az optimalizálás irányába készül és halad.

A  másik trendi terület az a fenntarthatóság, a CSR. A vállalatok, cégek arról beszélnek, hogy ők mennyiféle jót csinálnak. Itt nagyon érdekes, hogy maga az alaptevékenység a jó, az egészséggondozás szolgálja a fenntarthatóságnak az emberi, humánerőforrás részét. Hogyan gondolkodtok ti a fenntarthatóságról, vagy egyáltalán milyen aktivitásaitok vannak azon túl, hogy maga az alaptevékenységetek ez? A menedzsmentet átható működés sokkal fontosabb mint egy-egy adomány.
A fenntarthatóság nálunk kétirányú is lehet. Az egyik irány az, hogy olyan technológiákat, olyan anyagokat alkalmazunk, ami környezetbarát. Alapvetően a gondozási rendszer is roppant nagy terhet vesz le, mint az utazás, az energiafelhasználások, különböző környezeti hatásokról. Az egyik része a környezetvédelem. A másik azonban egyértelműen az emberi erőforrásnak a fenntarthatósága, az emberi erőforrás megfelelő szinten tartása. Ebben  mi komoly szerepet látunk a gondozási rendszerünknek, és a jövő is minden felelős vállalatvezetőnél, vagy döntési pontnál ebbe az irányba fog haladni.

A munkatársak vállalaton belül mennyire tudnak azonosulni ezzel az értékrendszerrel? Ők az első érintkezési pont.
A mi alapvető küldetésünk mindezidáig a megfelelő, valid eszközök biztosítása volt az állapotfelmérésekhez, adott esetben vérnyomás mérőket,  vagy vércukor mérőket biztosítottunk a betegeknek, ami ténylegesen biztonságosan alkalmazható volt a betegségállapotnak a kíséréséhez. Mostantól az üzenet az annyiban módosul, hogy ezek nem alkalmankénti beteg vásárló, felhasználó és szakemberrel való kapcsolatok, hanem ez egy folyamatos dolog. Tehát az alapüzenet, az alaphitelesség az ugyanúgy megmarad, csak mélyebb és folyamatosabb és intenzívebb lesz a partnereink és az együttműködő felhasználóink felé.

A magyar innovációk mindig is meghódították a világot. Ki tudtok lépni konkrétan ezzel a márkával, a Medistance-szal a világpiacra? Ezen a területen meglehetősen komoly versenytársak vannak, az Apple-től mindenki az egészségre fókuszál. Hogyan tudtok ezzel lépést tartani?
Az első és az egyik legfontosabb dolog az, hogy megtaláljuk a helyünket, megtaláljuk a piaci szereplőként azt a közeget, ahol mi hatékonyan tudunk együttműködni. Ez nem csak külföldön van, hanem azt hiszem itt a magyarországi piacon is. Nyilván az együttműködő partnerek tudatosan úgy kerülnek kiválasztásra, hogy a saját területükön a legmagasabb szintű tudással és professzionális háttérrel rendelkezzenek. Ez talán reményeink szerint hozza magával a nemzetközi sikert. Nyilván ez nem egy egyszerű dolog, és nagyon sok versenytárs van, de ha jól választjuk ki a partnereinket, és mi hiteles és értékes know how-t tudunk számukra biztosítani, úgy örömmel viszik külföldi piacra. Nyilván azon a helyen és abban az együttműködési rendszerben, ahol nekik az az adott piacon is jól megfelel. Ez közösen gyümölcsöző együttműködés lesz.
(BrandTrend)