Kategória: Márkás beszélgetések.
Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

koszegi_bev_1
Kőszegi András (BrandTrend) bevezető

Schwarzeneggertől Lady Gaga-ig avagy, mi a közös a két említett hírességben? Papp-Váry Árpád (a BKF dékánja) nyitóelőadásából ez is kiderült. Légy jó, szeresd és higgy benne – talán ezzel lehetne összefoglalni a márkaépítés lépésről-lépésre haladó folyamatának lényegét.

papp_vary_arpad_1
Papp-Váry Árpád, BKF Hallgasd meg!

Az előadásban
 a gyakorlati példák mellé sok praktikus tanácsot is kaptak az érdeklődők: a márkanév jó megválasztása, a kommunikáció – az online kommunikáció különösen, az arculat, megjelenés kialakítása, a megkülönböztethetőség és az állandó változás, fejlődés elengedhetetlen feltételei egy jó márka felépítésének és fennmaradásának.

A következő előadó volt a “bizonyíték arra, hogy a personal branding csodákra képes”. Réz András, (Werk Akadémia) akinek “slampossága mára kellőképpen kiszámított”, a márka emberi oldalára helyzete a hangsúlyt, és itt is szóba került jó néhány gyakorlati példa is, így pl. Ora Itonak, a design fenegyerekének karrierje.
rez_andras_1
Réz András, (Werk Akadémia) Hallgasd meg!
Réz András felhívta a figyelmet arra, hogy a humán faktort soha nem lehet kisöpörni a márkaépítés folyamatából, hiszen az ember a “saját bőrére építi” saját márkáját. Gofman homlokzat-elméletének mentén fejtette ki az ember épített személyiségének viszonyát saját, “valódi” személyiségéhez. Felmerült a kérdés: vajon az épített homlokzat a hazugságok hazugsága? Réz András szerint egyáltalán nem, hiszen ez is az én része, “erős érzelmi kötődésünk van a kifelé látszó falhoz”.
Molnár-Bánffy Kata (Ladies First Consulting) helyesírási kisokosa után, nem meglepő módon a “nő, mint márka” téma köré építette fel előadását. Megtudtuk, a nő, mint márka már egy önálló márkajegy, ami minden mást eltakar. A kérdés az, hogyan lehet a többi, elsőre nem látható márkajegyet nőként a felszínre hozni, láthatóvá tenni.
molnar_banffy_kata
Molnár-Bánffy Kata (Ladies First Consulting)
A tanácsadó gyakorlati tapasztalatai és tanácsai alapján több szempontot is figyelembe kell venni a márkaépítés során. Így többek között ő is kiemelte a már korábban elhangzott “légy jó valamiben, érezd magad jónak és látszódj is jónak” alaptörvényen, valamint felhívta a figyelmet a más, több, jobb tudás megszerzésére, valamint a sztereotíp női szerepek kialakulásának veszélyeire.
A rövid szünet után Sugár András (volt Westel vezérigazgató) lendületes előadása következett. A vezérigazgató a márkához kapcsolódó történetei és élményei mentén mutatta be a márkaépítés lépéseit. Sugár András felhívta a figyelmet arra, személyes varázs nélkül semmit nem lehet eladni, de a személyes varázs eladása a legnehezebb. Ennek a bizonyos varázsnak az eredményeken keresztül kell kialakulnia, hiszen eredmények nélkül nem ér semmit az egész.
sugar_andras_5
Sugár András (volt Westel vezérigazgató)  Hallgasd meg!
Felhívta a figyelmet arra is, a cégvezetés nem “one-man-show”, így a márka felépítéséhez elengedhetetlen az üzleti kultúra, a munkatársak közösségének kialakítása.
Hajdu Zoltán (SmartStaff ügyvezető) a másik oldalról közelítette meg a kérdést. Azaz a fejvadász, mint a “personal brandek vásárlója” szemszögből mondta el, mi az amitől eladhatóvá. értékké válik a személyiség.
hajdu_zoltan
Hajdu Zoltán (SmartStaff)

A hiteles alap nélkülözhetetlen kellék, legyen konkrét karriercélunk, határozott értékrendünk és valódi erősségünk. Ezeket pedig lehetőleg egy “lift útnyi” idő alatt, 25 szóban tudjuk is elmondani magunkról. Hajdú Zoltán az internet megkerülhetetlenségére hívta fel figyelmet. Ma már ugyanis aktívan és tudatosan kell az internetet is használni a márkaépítéshez.
Az ebédszünet után a délutáni szekciót Bruck Gábor előadása nyitotta. A fő téma itt már a politikai kommunikáció és márkaépítés volt. Bruck Gábor szerint a magyar politikus nem tudja hogyan lehet népszerűnek lenni. A szavak és tettek közötti szakadék eltüntetése volna a cél, hiszen a politikus legfontosabb tulajdonsága a becsületesség (volna…).
bruck_gabor
Bruck Gábor  Hallgasd meg!
Szerinte a legnagyobb gond, hogy a magyar politikusok egyáltalán nem tudatosan építik a reputációjukat, szemben például az amerikai politikusokkal. Számos történelmi példán keresztül mutatta be, milyen volna az ideális, lépésről-lépésre, tudatosan építkező “politikusmárka”.
Pallagi Ferenc (Bors főszerkesztő) megerősítette ezt, ő is elmondta, az elmúlt 20 évben nem látott arra tudatos törekvést magyar politikus részéről, hogy önmagát, mint brandet felépítse. A magyar politika még mindig abban a hitben él, akkor lesz brand, ha szerepel a médiában – ahol pedig jelen pillanatban a “pártunknak minden esetben igaza van” jellegű megnyilatkozásoknál nem igazán terjed tovább a tartalmi megjelenés.
pallagi_ferenc
Pallagi Ferenc (Bors) Hallgasd meg!
Az első brand-kísérleteket Orbán Viktor, és Gyurcsány Ferenc esetében fedezte fel, de Gyurcsány már karaktergyilkosság áldozata lett, Orbán esetében pedig van még mit javítani. Elmondása szerint a magyar politikára egyfajta  “kagylóhéj-effektus” jellemző: nem arról van szó, hogy egy politikus brand lett, hanem lett egy brand, amibe politikusok próbálnak beleilleszkedni.
A konferencia zárásaként egy exkluzív kerekasztal-beszélgetés keretében Kassay Lili (szponzorációs szakértő), Berkes Péter (marketing szakértő), Rácz Félix (sportmenedzser), Vincze Ottó (volt válogatott labdarúgó) és Talmácsi Gábor (világbajnok motorversenyző) beszélgettek a sportoló, mint márka szerepéről és helyzetéről.
brandtrend_kerekasztal
Kerekasztal beszéletés Hallgasd meg!



berkes_peter
Berkes Péter
  szerint ahhoz, hogy egy sportoló márkává válhasson három dolog szükséges, tehetség, sztár-attitűd és professzionális menedzsment háttér. Berkes Péter szerint a márka humanizálása maga is nagyon veszélyes, hiszen az ember hibázhat, és van olyan, hogy az már adott márkaértékbe nem fér bele. Példaként Michael Phelps és a Kellogs esetét említette. Fontos, hogy márka és sportoló konzisztens viszonyban legyenek egymással, így van értelme és jövője a kapcsolatnak. 

racz_felix
Rácz Félix a három pillérhez negyedikként a teljesítményt tette hozzá, kiemelve, hogy ez mindennek az alapja, hiszen az ún. kreált megjelenések önmagukban nem sokat érnek.
kassay_lili
Kassay Lili elmondta, a sportolót törékennyé teszik a szponzorációs elvárások.

talmacsi_gabor
Talmácsi Gábor hozzátette, neki abból a szempontból volt könnyebb, hogy a magyar motorversenyző karakter még hiányzott az indulásakor, így ő építette azt fel, nem kellett alkalmazkodnia korábbi márkaképekhez.

vincze_otto
Vincze Ottó is kiemelte, a tudatos építkezés, a hit és a korai határozott elképzelés mind sokat segített abban, hogy azzá váljanak, akikké váltak a magyar sportéletben.

További beszámolók a konferenciáról ITT és ITT olvashatóak.

Szerző:
kurjancsek_judit
Kurjancsek Judit
(BrandTrend)