Kategória: Márkás beszélgetések.
Admin kategória: Márkás beszélgetések - kerekasztal.

Ez a két év nagyon visszafogottá tette a szponzorációt. Egyértelműen csökkentek a büdzsék, a szándék, a hajlam és a készség. Nőttek a kockázatok, rövidtávú lett az elvárás a márkákkal, vállalatokkal szemben, márpedig a szponzoráció az egy hosszú távú építkezés. Viszont a másik oldalon úgy érzem, hogy tisztulnak a folyamatok, tisztul a kép azzal, hogy a központok erős iránymutatást, eszközöket adnak, elvárások vannak, képezik a szponzorációra figyelő munkatársakat. A nagyobb szponzoroknál, noha csökkent a büdzsé, visszafogták együttműködéseiket, nem annyira aktívak az aktiválásban, sokkal tudatosabbak, a portfóliót akarva-akaratlanul, de tisztítani kellet. Sokkal erősebb a kapcsolat a marketing célkitűzésekkel, erősebb az integrációs szándék a marketing és kommunikációs egyéb aktivitásokkal. Tehát az egyik oldalon egyértelmű a visszaesés, a törés. A másik oldalon szerintem sokkal jobb alapokról szakmaibb, szakszerűbb, a régi mutyizós világtól valami egészen messze lévő gyakorlat honosodik meg. Ami nagyon nagy különbség a magyarországi szponzorálható tulajdonok jelentős része és a nyugat-európai példák között, az az, hogy ők, amit szponzorálhatnak, azok maguk is márkák.

A teljes beszélgetés ITT hallgatható meg!