Kategória: Hír és Márka és jog.

Admin kategória: Hír.

A Reklámetikai Kódex egyszerűbb alkalmazása érdekében a Kódex egy-egy területéhez részletes útmutatót készít az ÖRT. Most az alkoholtermékek reklámjával kapcsolatos iránymutatásokat teszik közzé.

Az önszabályozás egyik alappillére a megelőzés, amelynek fontos építőköve a Kódexet kiegészítő útmutató. Az alkoholreklámokkal kapcsolatban a közzétételi szabályokról és az alkoholreklám tartalmi kérdéseiről készült el az első két tájékoztató.

“Az ÖRT már korábban is készített ún. „elvi állásfoglalásokat”, hogy ezzel is segítse a reklámok készítőit a kódexnek megfelelő reklámok elkészítésében. Az idén aláírt új Kódex és a változó jogszabályok ezek felülvizsgálatát szükségessé teszik. Az alkoholtermékek reklámjaival kapcsolatos útmutató készítése során konzultáltunk a hatósággal, hogy a lehető legpontosabb iránymutatást adjunk” – fogalmaz Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

“Természetesen nincsenek kristálytiszta előírások a reklámok tartalmi kérdéseivel kapcsolatban, hiszen a reklám éppen attól szép, hogy mind más, egy kreatív ötlet, a reklám egy-egy alkotóelemének megváltoztatása már a reklám elfogadhatósága szempontjából komoly aggályokat vethet fel. Nem mindegy például, hogy milyen a szereplő öltözködési stílusa, vagy zenéje, hiszen ezektől is függhet, hogy a fiatalkorúaknak szól-e. Izgalmas kihívások ezek, éppen ezért fontos, hogy a reklám készítői tisztában legyen a szabályokkal” – tette hozzá Fazekas Ildikó ÖRT főtitkár.
(BrandTrend)